شناسهٔ خبر: 61134 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

 از ابتدای آذرماه؛

ناوگان عملیات زمستانی در شهر فرودگاهی امام(ره) مستقر می‌شود/ اختصاص ۸۰ دستگاه ماشین و اضافه شدن ۱۴۰ نفر برای برف‌روبی

آذر موحدی معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی جزئیات برنامه عملیات برف‌روبی زمستانی در فرودگاه بین المللی امام(ره) را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، آذر موحدی، معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  به آمادگی کامل شهر فرودگاهی برای عملیات زمستانی و برف روبی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال برای اولین بار دستورالعمل و استاندارد عملیات زمستانی در شهر فرودگاهی تهیه و تدوین شده است که از ابتدای آذرماه در دو بخش لندساید و ایرساید اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ دستگاه ماشین سبک و سنگین امسال به ناوگان تجهیزات عملیات زمستانی افزوده می شود، گفت: همچنین ۱۴۰ نفر نیروی انسانی جدید و باتجربه برای عملیات برف روبی در لندساید و ایرساید به مجموعه اضافه خواهند شد.

معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: ۲۵۰ تن اوره و ۱۰۰ تن نمک در بخش ایرساید و ۱۰۰۰ تن نمک و ۳۵۰ تن شن در بخش لندساید شهر فرودگاهی دپو شده است و به شکر خدا هیچ مشکلی برای تأمین مصالح و تجهیزات عملیات برف روبی وجود ندارد.

موحدی با بیان اینکه ۱۸۰ کیلومتر جاده در بخش لندساید شهر فرودگاهی وجود دارد که در صورت لزوم باید برف روبی شود، گفت: محل دپوی تاکسیرانی به عنوان انبار اصلی مصالح عملیات زمستانی درنظر گرفته شده و چهار ایستگاه استقرار ماشین آلات برف روبی را در مبادی ورودی شهر فرودگاهی در جاده تهران – قم، تهران – ساوه، کمربندی شمالی و نیز میدان کمرگ پیش بینی کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تمهیداتی برای تأمین سوخت گازوئیل و بسته های خشک مواد غذایی در شرایط بحران در نظر گرفته شده و انشاالله براي سال آینده قصد داریم تعدادی ماشین برف خور یا جارو مكانيزه جهت شهر فرودگاهي تهيه و تامين نماييم. 

معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: تاکنون حدود ٢٠دستگاه ماشین سنگین و سبك برای عملیات زمستانی اورهال شده و به زودی در جاده های اسپاین شهر فرودگاهی امام(ره) مستقر می شوند. و امیدواریم امسال با تصميمات اتخاذ شده از سوي ستاد عمليات برف روبي با بارش فراوان نزولات الهی بتوانیم با ناوگانی مجهز و کامل عملیات برف روبی را به نحو احسن انجام  داده و از اين موهبت الهي شكر گزار باشيم.