شناسهٔ خبر: 61141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد:

مردم در موضوع ایمنی با راهداری و پلیس همکاری کنند

عباس شرفی این نوید را می‌دهیم که تا پایان سال جاری اقدامات خوبی در حوزه ایمن‌سازی راه‌های استان انجام دهیم مردم نیز با راهداری و پلیس همکاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان،عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در  در پاسخ به سوالی درخصوص عدم ایمنی مناسب برخی محورهای استان گفت: هم اکنون پیمانکاران آسفالت در محورهای بروجرد، خرم آباد، دورود و ... در حال فعالیت هستند پیمانکار اصلاح گاردریل انتخاب شده است پیمانکار روشنایی مشغول فعالیت می‌باشد پیمانکار حفاظ میانی نیوجرسی در حال انعقاد قرارداد است.

تلاش می‌کنیم بیشترین فعالیت‌را در بحث ایمنی داشته باشیم و به مردم این نوید را می‌دهیم که تا پایان سال جاری اقدامات خوبی در حوزه ایمن‌سازی راه‌های استان انجام دهیم مردم نیز با رعایت نکات ایمنی با راهداری و پلیس همکاری کنند.


شرفی افزود: در بحث اصلاح نقاط پرتصادف، در سال جاری ۹ نقطه اولویت‌دار استان در محور‌های مختلف به مناقصه گذاشته شده که ۴ نقطه آن در شهرستان الیگودرز و ۳ نقطه در بروجرد قرار دارند.

وی گفت: در راستای رفع نقاط پرتصادف، پروژه اجرای برج نوری در نقاط کرکیخان و ملمی‌جان محور بروجرد- ملایر تکمیل شده است زیرگذر مقابل کشتارگاه بروجرد نیز در حال اجرا است و پروژه احداث یک زیرگذر نیز در پایانه بار خرم‌آباد در مرحله مناقصه قرار دارد همچنین ساماندهی تقاطع چالانچولان با تعریض دو دستگاه پل انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: اصلاح نقاط پرتصادف قلعه کهریز و خمه بالا در محور الیگودرز-خمین، گندمینه در محور الیگودرز- اصفهان و شاپورآباد در محور شول آباد در مرحله برگزاری مناقصه هستند و به زودی عملیاتی خواهند شد، سه‌راهی بابازید پلدختر توسط مشاور در حال طراحی و اصلاح پیچ‌های محور سپیددشت – خرم‌آباد در مرحله انعقاد قرارداد است.      

وی اظهار کرد: در حال حاضر پروژه لکه‌گیری هندسی محور بروجرد- خرم آباد در دستور کار است و درصورت مساعد بودن شرایط جوی در کمتر از ۲۰ روز آینده شروع خواهد البیته باید در نظر داشت در بحث آسفالت و لکه‌گیری به دلیل شرایط آب و هوایی در نیمه دوم سال، کار زیادی نمی‌توان انجام داد.  

شرفی از فعال بودن پروژه‌های خط کشی و روشنایی در استان خبر داد و افزود: علاوه بر نظارت مستمر مدیرکل، معاونان و روسای ادارات، ناظران این اداره کل به صورت تمام وقت بر کار خط کشی و به‌روزرسانی سیستم روشنایی نظارت دارند تعدادی ناظر نیز به صورت پاره وقت امور را مورد رصد قرار می‌دهند.

وی با قدردانی از دادستان مرکز استان در پیگیری برخورد با سارقان تجهیزات راهداری گفت: پیرو مکاتباتی که با دادستان مرکز استان داشتیم اقدامات خوبی صورت گرفت دو جلسه در پاسگاه‌های پلیس راه کمالوند و رازان تشکیل و اکیپ‌هایی تحت عنوان گشت مشترک پلیس و راهداری در محورها مستقر شدند که با برقراری کشیک شبانه تعدادی از سارقان دستگیر و برخورد جدی با آنان صورت گرفت در حال حاضر نیز برای روشن نگه داشتن سیستم روشنایی جاده‌های استان هر ۲۰ روز یکبار جلساتی داریم.

*استان لرستان در پخش آسفالت بهترین عملکرد را نسبت به هفت استان همسایه دارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: استان لرستان در پخش آسفالت بهترین عملکرد را نسبت به هفت استان همسایه دارد علیرغم اولویت محورهای اصلی، باتوجه به وضعیت نامناسب محورهای فرعی و روستایی و تمرکز فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اصلاح این محورها، توان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این بخش متمرکز شده است.

وی در رابطه با نقطه پرتصادف تجره در محور خرم آباد- بروجرد گفت: پیمانکار پروژه ملی آزادراه خرم‌آباد- اراک با توجه به نیاز، یک کنارگذر ایجاد کرده است که زیرسازی خوبی ندارد این موضوع را هم به‌صورت مکاتبه با پیمانکار و هم حضوری پیگیری کرده، و گوشزد نموده‌ایم که خسارات این نقطه متوجه پیمانکار است بنا به مصالح کارفرما که وزارت راه و شهرسازی است و تاکید بر عدم وقفه در اجرای این پروژه ملی، قدری کوتاه آمدیم، اما همچنان پیگیر هستیم.

شرفی در پاسخ به اینکه آیا راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تاکنون در پرونده تصادفات مقصر شناخته شده‌است، گفت: این اداره کل بارها در تصادفات مقصر شناخته شده است اما باید توجه داشت که هزینه خدمات راهداری، نگهداری راه و ایمن‌سازی بالا است و اعتبارات ما در مقایسه با آن عدد ناچیزی است اما آنچه مسلم است اگر راه نیز در شرایط ۱۰۰درصد استاندارد باشد همچنان انسان نقش اصلی را در جلوگیری از بروز حادثه دارد از این‌رو به همکاری و همراهی مردم در بحث رعایت قوانین و مقررات، و همکاری صداوسیما و رسانه‌ها در فرهنگسازی ایمنی نیازمند هستیم.