شناسهٔ خبر: 6118 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تدوین دستورالعمل کنترل و بازرسی کشتی‌ها برای اجرای الزامات کنوانسیون کار دریایی ۲۰۰۶

مانور ملی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریا با نزدیک شدن به تاریخ لازم الاجرایی کنوانسیون کار دریایی برای ایران (۲۱ خرداد ۹۴) تدوین دستورالعمل کنترل و بازرسی با تلاش افسران کنترل و بازرسی منتخب از بنادر مختلف، در قالب کارگروه تخصصی با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي سازمان بنادر و دريانوردي، با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا لازم الاجرا شدن کنوانسیون متن پیش‌نویس دستورالعمل مذکور جهت اعلام نظر به بخشهای مرتبط سازمانی ارسال شده است.

در این دستورالعمل به موضوعاتی از قبیل اولویت‌های بازرسی از شناورهای تحت پرچم و خارجی، رویه انجام بازرسی، موارد مهم لازم توجه از قبیل گواهینامه کار دریایی، اعلامیه انطباق بخش اول و دوم، حداقل سن، گواهینامه سلامت، گواهینامه شایستگی، شرایط استخدام و کاریابی، قرارداد استخدام، حقوق، ساعت استراحت و یا ساعت کار، امکانات زندگی و تفریحی، غذا، مراقب پزشکی، بهداشت و حفاظت فردی و اقدامات تبعی در صورت مشاهده موارد عدم انطباق، اشاره شده است.

برگزاری دوره های آموزشی آشنایی افسران کنترل و بازرسی با کنوانسیون کار دریایی به منظور آماده سازی مراکز کنترل و بازرسی بنادر جهت انجام بازرسی های یکپارچه و موثر از دیگر اقدامات است که طبق هماهنگی به عمل آمده توسط اداره کل امور دریانوردان به صورت کارگاهی برگزار شد.

بنابراین گزارش کنوانسیون کار دریایی با هدف ایجاد شرایط کار و زندگی مناسب برای خدمه کشتی‌ها تصویب شده بر طبق این کنوانسیون یکی از ابزارهای اطمینان از تطابق کشتی ها با الزامات کنوانسیون، انجام بازرسی های منظم و موثر است./

نظر شما