شناسهٔ خبر: 61274 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان صورت گرفت

برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل در بندرعباس

شیری دوره پدافند غیرعامل با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در بخش‌های راه، ساختمان و شهرسازی با هدف آگاه سازی، آموزش و این که نسل جدید با مفاهیم پدافند غیرعامل آشنا شوند و بدانند در برابر عوامل طبیعی مانند سیل، توفان چگونه آماده شوند در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در این دوره آموزشی گفت: پدافند غیرعامل، همان دفاع بدون سلاح است که اصول این پدافند باید در طراحی و ساخت بنا‌ها و شهر‌ها مورد توجه قرار گیرد.

غلامحسین شیری افزود:برای پدافند غیر عامل در استان برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که بازنگری در مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان از مهمترین این برنامه‌ها است.وی اظهار کرد:در مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان، ساختمان‌های کشور به پنج طبقه از بسیار ویژه مانند ساختمان‌های دولتی و حیاتی تا ساختمان‌های دارای اهمیت کمتر مانند ساختمان‌های دارای کمتر از ۲۰ نفر ساکن تقسیم شده اند.

شیری اظهار کرد: ساخت هر ساختمان باید با توجه به درجه اهمیت و کارکرد و با محاسبات و طراحی‌های دقیق مهندسان و سرمایه گذاران باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر ساخت و ساز‌های هرمزگان مربوط به بعد از انقلاب است، استان وضع مناسبی در زمینه رعایت اصول پدافند غیرعامل دارد، اما این وضع ایده آل نیست.

شیری اضافه کرد: تقریباً ۴۰ درصد از ساختمان‌ها استان در معرض خطر قرار دارند به طوری که یا در بافت ناکارآمد شهری یا در بافت فرسوده قرار دارند و در مواقع بحرانی مانند زلزله قطعاً با خطر جدی مواجه می‌شوند.وی اعلام کرد: ساختمان‌های ناایمن در استان به تدریج احیا و بازسازی می‌شوند.‏

نظر شما