شناسهٔ خبر: 61278 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

كاهش ۳۰ درصدی خسارت وارده شده سیل در سال‌های اخیر

نشست رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی هرمزگان، فعالیت اداره مدیریت و پدافند غیر عامل در مرحله پیش بینی و پیشگیری موجب كاهش ۳۰ درصدی خسارت وارده از سیل در سال های اخیر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان،علی تکریمیان با اشاره به اینکه مدیریت بحران بر چهار اصل پيشگيري، مقابله، بازسازی و بازتوانی و آمادگی است گفت: براساس شرح وظايف در هر كارگروه مطالعات لازم از قبيل بحران هاي رخداده درسنوات  قبل و اثرات آن و مناطق حادثه ديده و جمع آوري داده هابه صورت آماري، منجر به شناخت شاخص بحران و شدت آن شد و تا حدودي با مشخص شدن زمان بحران اقدامات پيشگيرانه در دستور كار قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: در استان هرمزگان با تشكيل جلسات منظم كارگروه ها به بررسي نقاط ضعف و قوت پرداخته شد و با كسب نظرات متخصصين در امر بحران هاي جاده ايي و لغزش لايه هاي احتمالي زمين مصوبات خود را به مقامات تصميم گير ارائه و آن ها را راغب به تامين اعتبار براي انجام  برنامه هاي پيشنهادي کردیم.

این مقام مسئولدر خصوص لغزش لايه هاي زمين افزود: شناسايي، بازسازي ، بهسازي و مقاوم سازيساختمان هاي قديمي و همچنين آموزش هاي لازم جهت مواجهه با زلزله هاي احتمالي در دستور کار این واحد قرار دارد.

تکریمیان در پایان یاداور شد: برنامه ريزي و هماهنگي لازم جهت استفاده بهينه از ظرفيت هاي واحد هاي سازماني به منظور پيش بيني و پيشگيري بحران از دیگر فعالیت های این واحد است.