شناسهٔ خبر: 61297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع بنادر کشور تاکید کرد:

فعال نگه داشتن بنادر کوچک و کاهش هزینه‌های جاری

منصور آرامی در همایش یکروزه معاونین توسعه مدیریت و منابع بنادر کشور که به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، فعال نگه داشتن بنادر کوچک در شرایط فعلی اقتصادی کشور و کاهش هزینه های جاری مورد تأکید معاون برنامه ریزی سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، منصور آرامی عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی در این همایش اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور که به دنبال اعمال تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا علیه کشور جمهوری اسلامی ایجاد شده، سازمان بنادر به عنوان طلایه دار تجارت بین المللی کشور راهکارهای گوناگونی برای مقابله با این تحریم ها در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: با تدابیر اتخاذ شده، اجازه نخواهیم داد تا مأموریت‌های سازمانی و فعالیت بنادر اصلی کشور دچار خلل شود حتی در تلاش هستیم که بنادر کوچک که با معیشت مردم ساحل نشین ارتباط مستقیمی دارند، نیز فعال نگه داشته شوند.

آرامی با بیان اینکه در مدیریت اجرایی اصل بر این است که با از دست رفتن یک فرصت، باید به دنبال استفاده از فرصت های جدید باشیم، گفت: در شرایط تحریم باید از تمامی ظرفیت های سازمان بنادر برای کمک به رونق اقتصادی کشور بهره گرفت.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کاهش هزینه های جاری را از جمله راهکارهای عملی برای چابک سازی سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: با مدیریت هزینه‌ها می توان شرایطی را ایجاد کرد که رسالت سازمان دچار مشکل نشود.

وی اضافه کرد: علاوه براین، برنامه هایی داریم که علیرغم مدیریت هزینه ها، خللی در رفاه و معیشت کارکنان سازمان و بنادر نیز ایجاد نشود.

آرامی بار دیگر بر فعال نگه داشتن بنادر کوچک در شرایط فعلی تأکید کرد و گفت: باید با اجرای درست و به موقع برنامه‌های سازمانی و دستیابی به اهداف تعیین شده، شرایط سخت اقتصادی پیش رو را پشت سر بگذاریم.