شناسهٔ خبر: 61298 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد

پایه اقتصاد ایران وابسته به دریا است

عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، پایه اقتصاد ایران را وابسته به دریا دانست و اظهار داشت: وابستگی به انرژی و درآمدهای نفتی نیز به فعالیت های دریامحور مرتبط است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان ، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در بخش دیگری از این همایش طی سخنانی، پایه اقتصاد ایران را وابسته به دریا دانست و اظهار داشت: وابستگی به انرژی و درآمدهای نفتی نیز به فعالیت های دریامحور مرتبط است؛ زیرا بخش اعظم این صنعت هم در بخش تولید و هم در بخش حمل و نقل در پهنه دریا انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد تجارت کشور نیز به حمل و نقل دریایی وابسته است، گفت: بنابراین، توجه به نیروی انسانی در بنادر و بخش های دریایی که محور اقتصادی کشور هستند، توسعه و رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

عفیفی پور نیروی انسانی را محور اصلی توسعه هر جامعه و سازمانی توصیف کرد و با بیان اینکه رفع نیازمندی‌ها و به فعلیت رساندن ظرفیت های بالقوه در کشور ضرورت توسعه منابع انسانی را بیشتر می کند، اظهار داشت: توجه به این سرمایه مهم باید مستمر و مداوم باشد و به جنبه های مادی و معنوی آن توجه همزمان داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح برنامه های توسعه‌ای بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: در این بندر، هم اکنون بالغ بر دوهزار میلیارد تومان پروژه در حال اجراست و پنج هزار میلیارد تومان پروژه نیز آماده بهره برداری است که با حضور مدیران ارشد کشور افتتاح رسمی آنها آغاز می شود.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها با همراهی تمامی ارکان سازمان بنادر کلید خورده و در حال اجراست. هر چند نشانه هایی وجود دارد که برخی از آنها زودتر از برنامه زمانبندی بهره برداری شوند.

شایان ذکر است، در بخش دیگری از این همایش، مدیران ستادی سازمان بنادر و دریانوردی و معاونین توسعه مدیریت و منابع بنادر جنوبی و شمالی به بیان چالش‌ها و ارائه راهکارهای مربوط به حوزه کاری خود پرداختند. همچنین میزان پیشرفت اهداف و برنامه های هر بندر به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت.