شناسهٔ خبر: 6143 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت اوراق تسهیلات مسکن؛

افزایش ۴ هزار تومانی قیمت اوراق تسهیلات مسکن در مقایسه با تعطیلات نوروز

اوراق تسهیلات مسکن اوراق تسهیلات مسکن در طول تعطیلات نوروز با قیمت ۷۵ هزار تومان به ازای هر برگه ۵۰۰ هزار تومانی به فروش می‌رفت که در روزهای اخیر با چهار هزار تومان افزایش به ۷۹ هزار تومان به ازای هر برگه رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن که با نماد «تسه» در فرابورس معامله می‌شود امروز (یکشنبه ۲۳ فروردین) با قیمت ۷۹ هزار تومان به ازای هر برگه ۵۰۰ هزار تومانی عرضه شد.

این اوراق در روزهای آغاز سال که شعب بانک مسکن یا کارگزاری‌ها فعالیت محدودی داشتند به دلیل کاهش تقاضا با کاهش چهار هزار تومانی هر برگه روبه‌رو شد و به قیمت ۷۵‌ هزار تومان به ازای هر برگه تسهیلات خرید مسکن به فروش رسید.

همچنین در برخی از روزهای پایانی سال ۹۳ اوراق تسهیلات مسکن به دلیل افزایش تقاضا در برخی از کارگزاری‌ها تا حدود ۸۵ هزار تومان نیز عرضه می‌شد اما با آغاز تعطیلات نوروز ۹۴، این اوراق تا ۱۲ درصد افت قیمت را شاهد بودند.

این ارقام برای برگه‌های با تاریخ انقضای دو سال است و برگه‌های تسهیلاتی که تاریخ انقضای آنها رو به پایان باشد با قیمت‌های نزولی مواجه خواهند بود.

متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن می‌بایست این اوراق را از شعب بانک مسکن یا بازار سهام (مستقیما از فرابورس یا از طریق کارگزاری‌های دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار) خریداری کنند. به این صورت که هر برگ تسهیلات به ارزش۵۰۰ هزار تومان است و اگر متقاضی، خواهان دریافت تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی است باید ۹۰ برگه «تسهیلات خرید مسکن» خریداری کند. /

برچسب‌ها:

نظر شما