شناسهٔ خبر: 61562 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی در ملاقات با متقاضيان مسكن مهر پرديس مطرح کرد؛

پيمانكاران در پاسخگويی به متقاضيان احساس مسئوليت كنند/ضرورت اخذ حكم قضايی برای متخلفان/انجام تعهد و رضايت مردم دغدغه اصلی وزارت راه و شهرسازی است

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ملاقات با متقاضیان مسکن مهر پردیس با اعلام اینکه انجام تعهد و رضایت مردم دغدغه اصلی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: تمامی منابع شركت عمران و وزارت راه وشهرسازی در اختيار اين پروژه است در اين راستا تصميم گرفته شده قراردادهای جديد محوطه‌سازی و اماده‌سازی برای رفع نقايص و سرعت در كارها را از منابع داخلی شركت انعقاد قرارداد كنيم.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي جلسه ملاقات مردمي حبيب اله طاهرخاني معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت عمران شهرهای جديد با متقاضيان مسكن مهر كه در روند ثبت‌نام، انتخاب و تحويل واحدها با مشكل روبه‌رو شده‌اند امروز برگزار شد.

طاهرخاني در اين جلسه ضمن توجه به درخواست متقاضيان با تأكيد براينكه پيمانكاران بايد در اجراي پروژه ها و روند پاسخگويي به مردم احساس مسئوليت كنند گفت:شركت عمران پرديس و پيمانكاران و مسئولان پروژه بايد در هر حالتي به شكايات متقاضيان رسيدگی كرده و پاسخگوی آن‌ها باشند، در پروژه‌های خاص اگر پيمانكاران در زمان معين شده پاسخ قابل قبولي نداشته باشند بايد مورد داوري قرار گيرند.

مديرعامل شركت عمران شهرهای جديد با تأكيد براينكه شاخص‌های انتخاب و تحويل واحدها بايد بررسي و مورد بازنگري قرار گيرد گفت: قطعاانجام به موقع  تعهدات مالي بايد در اولويت اول شاخص ها قرار گرفته و افرادي كه زودتر آورده هاي خود را پرداخت كرده اند از امتياز بيشتري برخوردار شوند.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه قطعا بايد با پيمانكاران و مجريان متخلف در اين حوزه برخورد شده و در صورت نياز حكم قضايي براي آن ها اخذ شود گفت: براي رفع هرچه سريعتر مشكلات جلساتي با حضور پيمانكار و متقاضيان برگزار و ضمن بررسي مسائل حتي المقدور زمان تحويل به متقاضيان اعلام شود.

به گفته مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد قطعا پروژه هاي عمراني با تحولات اخير قيمتها با مشكلات جديد مواجه شده اند اما اين مسائل نبايد مانع از تلاش وعمل به تعهدات شوند.

طاهرخاني در ادامه رفع مشكلات، انجام تعهد و رضايت متقاضيان را دغدغه اصلي وزارت راه و شهرسازي در طرح مسكن مهر اعلام كرد و گفت:تمامي منابع شركت عمران و وزارت راه وشهرسازي در اختيار اين پروژه است  در اين راستا تصميم گرفته شده قراردادهاي جديد محوطه سازي واماده سازي براي رفع نقايص وسرعت در كارها را از منابع داخلي شركت انعقاد قرارداد كنيم.

معاون وزير راه و شهرسازي درخصوص مشكلات مربوط به عمليات محوطه سازي و آماده سازي سايت ها بيان كرد: اجراي اين مرحله كاملا برعهده شركت عمران بوده و بايد ار محل تهاتر انجام شود خصوصا در محله هايي كه اسكان صورت گرفته و نياز به خدمات روزانه به شدت احساس مي شود.

وي ادامه داد: بحث تأمين خدمات بايد مورد به مورد و فاز به فاز بررسي و در اولويت قرار گيرد، ارتقاي كيفيت زندگي در محلات اسكان يافته از اهميت بالايي براي ما برخوردار بوده و سطح خدماترساني در اين مناطق بايد درخور ساكنين باشد.

اين مقام مسئول با تأكيد بر ضرورت برگزاري جلسات ملاقات مردمي به صورت منظم و مداوم  براي رسيدگي به مشكلات بيان كرد: در اين جلسات با شفاف سازي در روند انجام پروژه ها و مشكلات، متقاضيان و همچنين مسئولين از جزئيات امور باخبر خواهند شد كه به روند تصميم گيري ها كمك شاياني خواهد كرد.

معاون وزير راه و شهرسازي همچنين در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: بايد در حوزه پيشبرد پروژه ها تحرك جدي ايجاد شده و با تزريق منابع عقب ماندگي در تأمين زيرساخت ها هرچه سريعتر رفع شود.

نظر شما