شناسهٔ خبر: 61641 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی فارس خبر داد؛

اجرای عملیات بزرگراهی در گلوگاه مسیر ترانزیت شرق به غرب و شمال به جنوب کشور

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: باند دوم محور دشت ارژن – ابوالحیات گلوگاه مسیر ترانزیت شرق به غرب و شمال به جنوب کشور در دست اجرای عملیات بزرگراهی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فیروز تکاور مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: باند دوم محور دشت ارژن – ابوالحیات به طول ۲۰ کیلومتر و در دو قطعه در دست اجرا است و تا کنون حدود ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در طول این مسیر دو دستگاه تونل به طول ۱۸۰ متر و ۴۴۰ متر وجود دارد که حفاری هر تونل به اتمام رسیده و در مرحله لاینینگ (پوشش بتنی) می باشد.

تکاور خاطر نشان ساخت: سه دستگاه پل بزرگ به طول هر کدام ۸۵ متر در این محور وجود دارد که پایه ها اجرا شده و در مرحله تیر گذاری است.

 مدیر کل راه و شهرسازی فارس در خصوص ضرورت احداث این محور متذکر شد: این محور یکی از گلوگاههای اصلی استان است که به لحاظ حجم ترافیک عبوری و اینکه این محور مسیر ترانزیت شرق به غرب و شمال به جنوب کشور می باشد تردد در این محور با مشکلات عدیده ای مواجه و ظرفیت آن اشباع شده و نیاز به احداث باند دوم بسیار ضروری بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، تکاور خاطر نشان ساخت: در صورت تامین اعتبار و تزریق آن به پروژه تا پایان نیمه اول ۹۸ این پروژه مهم و حیاتی که یکی از پروژه های مهم کشور است به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما