شناسهٔ خبر: 61699 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جزئیات برگزاری مراسم گرامیداشت هفته بسیج در وزارت راه و شهرسازی

مراسم مراسم گرامیداشت هفته بسیج در وزارت راه و شهرسازی با حضور جمعی از معاونان وزیر راه و شهرسازی، ‌ جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل، فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی و جمعی از بسیجیان وزارت راه و شهرسازی در سالن اجتماعات الغدير ساختمان شهید دادمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم گرامیداشت هفته بسیج با حضور سید سعید سید علایی سرپرست حوزه وزارتی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، مهران کفاش معاون امور پارلمانی،‌ شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی،‌ خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر، سردار زارعی جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل، سرهنگ افشاری فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی و جمعی از بسیجیان این وزارتخانه در ساختمان وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم سید سعید سید علایی سرپرست حوزه وزارتی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در ابتدای نطق خود پیام تبریک محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به مناسبت هفته بسیج و هفته وحدت را به بسیجیان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: این مراسم با ابلاغ شخص وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود ایشان در مراسم حضور داشته باشند که بنا بر تشکیل جلسه تعیین و تکلیف بودجه در دولت و مجلس از عدم حضور خود در مراسم عذرخواهی کرد.

 

نقش بزرگ بسیج در پاسداشت ارزش‌های انقلاب و نظام

‌وی بیان داشت: در تاریخ پنجم آذرماه ۱۳۵۸ هنوز ۹ ماه از انقلاب نگذشته بود که سازمان بسیج بنا بر فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و این شجره طیبه پس از گذشت ۴۰ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش بزرگی در پاسداشت ارزش‌های انقلاب و نظام داشته است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی،‌ پشتیبان هر نظام و حکومتی مردم آن کشور هستند و امام خمینی (ره) با هدف تثبیت ارزش‌های انقلاب بسیج را تشکیل دادند. به طوریکه با گذشت ۴۰ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد حضور مؤثر بسیج در عرصه‌های جنگ تحمیلی و دوران سازندگی بوده است و امروز که یک جنگ اقتصادی به کشور تحمیل‌شده، می‌طلبد بسیجیان همانند سایر عرصه‌ها در این نبرد نیز فعالیت داشته باشند.

نقش پررنگ بسیج در ارتقا بهر‌ه‌وری و تحول اداری

سیدعلایی تصریح کرد: بسیج بزرگ‌ترین پشتوانه نظام اسلامی ایران است و باید در راستای ارتقا بهره‌وری و تحول اداری نقش خود را به‌خوبی ایفا کنیم.

وی در ادامه پیشرفت‌های کشور را مرهون تفکر بسیجی دانست و در پایان سخنان خود به فرمایشات و تعاریف بسیج از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت که موردتوجه حضار قرار گرفت

سردار علی اصغر زارعی جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این مراسم حضور یافت و ضمن عرض تبریک هفته بسیج به برداران و خواهران بسیجی حاضر در آیین گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: یکی از وظایف ما در این روز گرامیداشت یاد شهدای بسیجی است که با تفکر و خصوصیات بسیجی خود،‌ فداکارانه مراتب گسترش اسلام و مکتب اهل‌بیت را فراهم کردند.

وی افزود: با ترسیم فضای اوایل انقلاب و تأثیر بسیج در شخصیت جوانان و اقشار مختلف جامعه درمی‌یابیم که بسیج توانست از یک محصل یک انسان متفاوت بسازد. به‌طوری‌که بعد از گذشت ۲ تا ۳ سال از حضور وی در سیستم بسیج،‌ قابلیت سپردن بخشی از مسئولیت دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده گردان یا گروهان را داشت.

 

نیازمند یک خود ارزیابی در خصوص حفظ ارزش‌های بسیجی هستیم

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدای هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: باید از خود ارزیابی داشته باشیم تا متوجه شویم چه میزان از ارزش‌های بسیجی بودن را حفظ کرده‌ایم.

سردار زارعی یادآور شد: اگر در دوران دفاع مقدس توانستیم در برابر صدامی که از سوی غرب تأمین و تجهیز نظامی می‌شد،‌ایستادگی و مقاومت کنیم به خاطر داشتن روحیه بسیجی بود. شنیده‌‌هایی مبنی بر اینکه در تاریخ اسلام افرادی با از خودگذشتگی در راه امام حسین (ع) به شهادت رسیدند را ما در دوران دفاع مقدس به چشم خود دیدیم و امروز افتخار ما پیروی از امام حسین (ع) است.

لزوم حفظ سه ویژگی بارز بسیج برای پیروزی در جنگ اقتصادی و سایبری

وی ویژگی‌های بارز بسیجیان را ایثارگری، ولایت مداری و صرف فعل توانستن عنوان کرد و گفت: امروز برای رفع مشکلات و پیروزی در جنگ اقتصادی و سایبری باید به رویکرد بسیجی برگردیم و کارها را پیش ببریم.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر کاهش وابستگی‌ها کشور به خارج و دلار بیان کرد: یکی تهدیدات دشمن به کشور به خاطر بی‌توجهی به رفع مشکلات دیروز است بنابراین اگر امروز رفع نشود، فرد با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم بود. از این‌رو ریل‌گذاری که امریکا در این کشور از پیش از انقلاب بنانهاده قابل ادامه دادن نیست به‌طوری‌که اگر خود آمریکایی‌ها نیز در کشور حضور داشتند این‌ ریل‌های اقتصادی را عوض می‌کردند.

نباید به ساخت‌وساز بی‌رویه ادامه داد

سردار زارعی با بیان اینکه بی‌توجهی به پدافند غیرعامل به زیرساخت‌ها و مردم آسیب می‌زند، تأکید کرد: نباید به ساخت‌وساز بی‌رویه ادامه داد زیرا این‌گونه اقدامات حکم طعمه برای دشمن را دارد و به همین خاطر است که بر لزوم توجه به پدافند غیرعامل و جلوگیری از اجرای ناقص آن تأکید می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه امریکا در نبرد با جمهوری اسلامی ایران به قدری ضعیف شده است که در عرصه تبلیغات سیاسی ظاهرسازی می‌کند و درواقع به منافقین و تکفیری‌ها روی آورده است. پس نتیجه می‌گیریم که تجهیزات و تسلیحات مهم نیست بلکه با حفظ و ترویج روحیه بسیجی می‌توانیم دشمنان خود را شکست دهیم.

در ابتدای این مراسم نیز سرهنگ افشاری فرمانده بسیج وزارتخانه در سخنانی هفته بسیج و مصادف بودن آن با هفته وحدت را به بسیجیان دریادل تبریک و تهنیت گفت.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از معاونان و مدیران به‌منظور حضور در این مراسم اظهار داشت: در شرایط بسیار حساسی قرار داریم که دشمن موضوع تهدید نظام را در رابطه با شكاف بين حاکمیت و امت در دستور کار خود قرار داده است.

سرهنگ افشاری افزود: بسیج از ابتدای تشکیل تا به امروز، نقش خود را در بهترين شكل ممكن ایفا نموده و امیدواریم در جنگ جديد اقتصادي و نرم نيز بتواند هوشمندانه نقش خود را ایفا کند.

 

تبدیل جایگاه امریکا در منطقه از تهدید به فرصت

فرمانده مركز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنياد مسكن انقلاب اسلامي با بیان اینکه «دشمن در منطقه بسیار ضعیف شده است» تصریح کرد: هم‌اکنون حضور ناوگان نظامی و پایگاه‌های امریکا در منطقه از تهدید به فرصت تبدیل شده است كه تا فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری احساس خطر می‌کنند.

وی با توجه به تلاش دشمن در ایجاد فاصله بین نظام و مردم تأکید کرد: بسیج باید آگاه باشد تا بتوانیم در برابر دشمن مقاومت کنیم؛ زیرا در صورت موفقیت ما، امریکا از منطقه خارج خواهد شد.

سرهنگ عليرضا افشاری در ادامه به جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و گفت: در این جنگ پس از ۳۳ روز دشمن دست خود را به نشانه قبول شکست بالا برد و در آخرین نبرد نیز مجبور شد پس از ۲ روز عقب‌نشینی کند که بیانگر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

بسیج آگاهانه مسائل کشور را برای مردم تبیین کند

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه بسیجیان بايد با آگاهی از برنامه‌های دشمن، مسائل را برای مردم تبیین کنند تا دست در دست یکدیگر در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنیم تا ان شاالله به پیروزی‌های بزرگ‌تر دست‌یابیم

نظر شما