شناسهٔ خبر: 61725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خبر داد:

آخرین وضعیت گردنه الماس بعد از کولاک/ مشکلات رهاسازی خودروهای بدون زنجیر چرخ در محورهای برفی/روانی تردد در گردنه استان

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی راهداری سبب رهاسازی خودروهای در برف مانده شد، گفت: نزدیک ۵۰ دستگاه و ماشین آلات راهداری در این گردنه به خودروهای در برف مانده که دچا رکولاک شدند، کمک رسانی کردند.

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت بارش کولاک در گردنه الماس شهرستان خلخال گفت: گردنه الماس خلخال یکی از نقاط برفگیر و حساس استان است و مراودات شهرستان خلخال با استان گیلان از این مسیر صورت می‌گیرد.

وی افزد: این گردنه با شهرستان خلخال ۲۲ کیلومتر فاصله دارد و بعد از بارش برف روز گذشته ساعت ۵ بعدازظهر کولاک شدیدی آغاز شد که تا ساعت ۱۲ ادامه داشت و همکاران توانستند خدمات‌رسانی شایسته‌ای انجام دهند و با ۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین عملیات برف‌روبی انجام دادند.

رحمتی اضافه کرد: خودروهایی که بدون زنجیر چرخ در مسیر مانده بودند، برای راهداران و عوامل امدادی مشکلاتی ایجاد کردند و نزدیک ۵۰ دستگاه به این خودروها کمک رسانی و آنها را رهاسازی کردند. در حال حاضر محور باز و تردد بی‌مشکل است.

این مدیر استانی در ادامه گفت: در حال حاضر همکاران ما و مدیران ادارات رضوان شهر، گیلان و خلخال و پلیس راه در اداره مستقر هستند و برای عملیات راهداری زمستانی در ارتباط با بارش‌های آینده در استان جلساتی تشکیل خواهد شد.

در اثر برف و کولاک در استان اردبیل، به بیش از ۵۸۰ نفر گرفتار شده در کولاک برف در این استان عملیات امدادرسانی صورت گرفته است./

نظر شما