شناسهٔ خبر: 61730 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مکی زاده اعلام کرد:

صدور ۴۴۰۰گواهینامه برای دریانوردان در پایتخت دریایی ایران

گواهینامه معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد: طی هشت ماه سال جاری، بیش از ۴۴۰۰ فقره گواهینامه برای دریانوردان فعال در پهنه های آبی پایتخت دریایی ایران صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اسماعیل مکی زاده با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، در مجموع شش هزار و ۵۱۳ فقره سند دریانوردی در این استان صادر شده است، اظهار داشت: تعداد چهار هزار و ۴۸۲ فقره از این اسناد مربوطه به گواهینامه های دریانوردان بوده است.

وی افزود: از مجموع این گواهینامه ها، دو هزار و ۹۱۱ فقره به گواهینامه های اصلی(گواهینامه تعیین سمت در شناور) مربوط است و یکهزار و ۵۷۱ فقره نیز به گواهینامه های جانبی(آموزش های جنبی از جمله مباحث ایمنی) اختصاص دارد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: براساس الزامات کنوانسیون سازمان جهانی کار تمامی دریانوردان برای فعالیت های حرفه ای خود ملزم به داشتن شناسنامه دریانوردی هستند، از این رو دوهزار و ۳۱فقره شناسنامه دریانوردی در هرمزگان صادر شده است.

مکی زاده همچنین از برگزاری یکهزار و ۲۶۲ نفر-آزمون شایستگی دریانوردی از آغاز امسال تا ابتدای آذرماه جاری خبر داد و گفت: این آزمون ها در زمینه های فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی مربوط به شناورهای چوبی و فلزی برگزار شده است.

شایان ذکر است، استان هرمزگان به عنوان پایتخت دریایی ایران شناخته می شود و بیش از ۳۰ هزار نفر معادل حدود یک چهارم از جمعیت ۱۳۰ هزار نفری دریانوردان کشور در این استان فعالیت می کنند.

نظر شما