شناسهٔ خبر: 61746 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره نظارت بر راه روستایی راه و ترابری استان سمنان مطرح کرد

سال ۹۶ برای راه روستایی سالی بدون اعتبار و بودجه بود/ضرورت تخصیص اعتبار ملی به پروژه‌های راه روستایی

راه روستایی رییس اداره نظارت بر راه روستایی راه و ترابری استان سمنان، با اشاره به اینکه در سال ۹۶ اعتبار ملی به پروژه‌های راه روستایی استان تعلق نگرفته است، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های راه‌های روستایی استان گفت: در مجموع حدود ۲۵ پروژه در مراحل مختلف احداث یا مراحل پایانی راه روستایی در استان وجود دارد، در حالی که تا به حال میزان اعتبار استانی برای راه روستایی محدود بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان، رضا اسکندری، با اشاره به اینکه در سال ۹۶ اعتبار ملی به راه روستایی تعلق نگرفته است، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های راه‌های روستایی استان گفت: در اغلب روستاهای استان حداقل یک راه آسفالت وجود دارد. اعتبار استانی برای راه روستایی محدود است و امیدواریم بودجه ملی و کافی استانی به پروژه‌های معوق مانده روستایی تخصیص داده شود.

رییس اداره نظارت بر راه روستایی راه و ترابری استان سمنان، افزود: تعداد پروژه‌های باز و آن‌هایی که در حال تحویل موقت و یا اجرا و یا برخی که دچار کمبود اعتبار بوده است، حدود ۲۵ پروژه است و بیشتر آن‌ها مربوط به پروژه‌هایی بود که طرح ملی داشتند.

وی در ادامه گفت: به پروژه‌های استانی نیز از سال گذشته اعتباراتی تخصیص داده شد و چند مناقصه در  حوزه راه روستایی برگزار کردیم. در سال جاری نیز ابلاغ کلی داریم و قرار است برای آن چند مناقصه انجام شود که البته مهم است تخصیص بودجه هم وجود داشته باشد تا به طور واقعی روند رو به رشدی در پیشرفت پروژه‌های راه روستایی رخ دهد.

رییس اداره نظارت بر راه روستایی راه و ترابری استان سمنان در ادامه تصریح کرد: در دوره قبل وزارتخانه گفته می‌شد که برای راه‌های روستایی کل کشور بیش از ۶۰ میلیارد اعتبار وجود ندارد و این مبلغ برای راه‌های روستایی کل کشور بسیار کم است.

اسکندری اضافه کرد: واضح است که اعتبارات استانی برای راهسازی روستایی کافی نیست و پروژه‌های در دست اقدام و یا اجرا با مقاومت پیمانکار مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع قیر رایگان گفت: در دو، سه سال اخیر بحث قیر رایگان مطرح شده است و باید سهمیه استانی قیر بیشتر شود؛ به عنوان مثال برای ۳ ماهه نخست امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای راه روستایی قیر اختصاص داه شد که البته در نسبت با مساحت راه‌های روستایی بسیار محدود است.

به گفته رییس اداره نظارت بر راه روستایی راه و ترابری استان سمنان، در سال ۹۶ اعتبار ملی به راه روستایی تعلق نگرفته است.