شناسهٔ خبر: 61865 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

منطقی عنوان کرد:

تاثیر مثبت برگزاری نمایشگاه هوایی ایران بر توسعه صنعت هوانوردی در کشور

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نمایش توانمدی‌های صنعت هوایی ایران در نمایشگاه هوایی کیش، این نمایشگاه را در توسعه صنایع هوافضا و هوانوری کشور موثر ارزیابی کرد.

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران که هفته گذشته در جزیره کیش برگزار شد، گفت: بخش‌های مختلف توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. به عنوان مثال در بخش هوایی مجهز کردن بالگردها به تجهیزات اورژانس به نمایش گذاشته شده بود. پیش از این هنگام جابجایی مجروح در بالگردها امکان ارائه خدمات حین انتقال وجود نداشت.

وی توسعه بخش تعمیر و نگهداری هواپیماهای تجاری و نظامی را از دیگر توانمندی‌های ارائه شده در نمایشگاه هوایی ایران دانست و افزود: مهم‌ترین بخش، بخش فضایی بود که به نمایشگاه اضافه شده بود. ماهواره‌برها و ماهواره‌های مختلف، کپسول حمل انسان، مدل‌های پرتاب کننده‌ها و ... در این بخش به نمایش گذاشته شده بودند.

منطقی برگزاری این دست نمایشگاه‌ها را در توسعه صنعت هوانوردی ایران موثر دانست و گفت: نمایشگاه محلی است که تمام کسانی که دارای توانمندی هستند، در آن جمع می‌شوند و توانمندی‌های خود را در معرض نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد:  بنابراین ارتباطات در این نمایشگاه شکل می‌گیرد و بعدها آثار ان در توسعه صنعت هوایی مشهود خواهد بود.