شناسهٔ خبر: 61904 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه آبادی عنوان کرد:

عزم جدی شرکت فرودگاه ها در حمايت از ظرفيت های توليد داخلی/ توقف خريد خارجی در حوزه زيرساخت های ناوبری هوايی

رحمت‌اله مه‌آبادی مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ایران امضای چهار قرارداد و توافقنامه جداگانه ميان اين شرکت و دانشگاه ها و شرکت های دانش بنيان را گواهی بر عزم جدی این شرکت در حمايت از ظرفيت ها و توان بومی در صنعت هوانوردی دانست و از توقف خريد خارجی در حوزه زيرساخت های ناوبری هوايی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازي، رحمت اله مه آبادی، در حاشیه مراسم آغاز بومی سازی زیرساخت های ناوبری هوایی ایران، در جمع خبرنگاران گفت: امضاي اين تفاهمنامه ها در راستاي حمايت از كالاي ايراني بوده است. شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در شرايطي كه ما چوب تحريم ها و وابستگي به بيگانگان را خورده ايم با امضاي تفاهمنامه هاي همكاري براي استفاده از ظرفيت هاي داخلي عزم خود را جزم كرده است.

رييس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران افزود: در اين راستا ما تيري در تاريكي نينداخته ايم و اميدواريم با احساس مسووليت طرفين قراردادها به زودي شاهد به ثمر نشستن مفاد آنها باشيم.

وي همچنين گفت: در حوزه زيرساخت هاي كمك ناوبري كه موضوعات تفاهمنامه هاي اخير است دستور توقف خريد خارجي را صادر كرده ايم و آزمايش هاي مربوط بر اساس استانداردها انجام مي شود.

مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: خوشبختانه توانستيم از فرصت پسابرجام براي خريد و تجهيز امكانات هوانوردي مورد نياز به خوبي استفاده كنيم و اكنون آماده حمايت از شركت هاي دانش بنيان و دانشگاهي در اين حوزه هستيم.