شناسهٔ خبر: 61916 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایمانی جاجرمی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

افزایش شناخت مردم از شهرهای جدید با برگزاری رویدادهای فرهنگی - اجتماعی/ تلاش برای استعدادیابی از هنرمندان در سطح شهرهای جدید/ ارسال بیش از ۴ هزار اثر در جشنواره فیلم و عکس

ایمانی جاجرمی مشاور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه اجتماعی از ارسال ۴۰۰۰ اثر در قالب عکس و ۱۵۵ اثر در قالب فیلم در طول این جشنواره خبر داد و گفت: این آثار پس از بررسی از سوی هیئت داوران به شهرهای خود بازگردانده شده و در یک بازه زمانی یک هفته‌ای برای عموم ارائه شده‌اند که اختتامیه این جشنواره روز ۱۵ آذرماه در شهر جدید صدرا برگزار می‌شود.

حسین ایمانی جاجرمی مشاور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اهداف و رویکرد برگزاری جشنواره فیلم و عکس شهرهای جدید بیان کرد: شاید این اولین برنامه در حوزه اجتماعی باشد که شرکت عمران شهرهای جدید اقدام به برپایی آن کرده که قطعا در ایجاد تعلق خاطر شهروندان به محیط زندگیشان تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

ایمانی جاجرمی در ادامه شناخت و علاقه به شهر را موضوعی با تأثیر مثبت بر سرمایه اجتماعی شهر دانست و افزود: اطلاع‌رسانی برای برگزاری چنین جشنواره‌ای و همچنین برگزیدن آثار منتخب نه تنها بر افکار عمومی تأثیر مثبت خواهد داشت بلکه باعث افزایش شناخت مردم از محل زندگی، اطلاع‌رسانی از کیفیت بالای خدمات موجود در شهرها، استعدادیابی از ساکنان شهرهای جدید که معمولا زمینه شکوفایی استعداد آن‌ها وجود ندارد، شده و قطعا فرصت خوبی است تا هنرمندان و علاقمندان خود را در این عرصه نشان دهند.

مشاور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه اجتماعی با بیان اینکه این اقدام توجه حوزه مدیریتی را به مسائل اجتماعی بیش از گذشته جلب کرده و اهمیت آن را بر همگان آشکار کرد گفت: خوشبختانه در حال حاضر دفتر توسعه اجتماعی – فرهنگی نیز در شرکت ایجاد شده و مسائل را به طور جدی‌تر مورد پیگیری قرار خواهد داد.

این مقام مسئول از ارسال ۴۰۰۰ اثر در قالب عکس و ۱۵۵ اثر در قالب فیلم در طول این جشنواره خبر داد و گفت: این آثار پس از بررسی از سوی هیئت داوران به شهرهای خود بازگردانده شده و در یک بازه زمانی یک هفته‌ای برای عموم ارائه شده‌اند که اختتامیه این جشنواره روز ۱۵ آذرماه در شهر جدید صدرا برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تصمیم داریم تا این رویکرد را از سال آینده در قالب‌های گوناگون بارگذاری کرده و در سطح شهرها اجرا کنیم گفت: در حال حاضر مراکز فرهنگی در شهرها وجود دارند اما شهروندان تاکنون منفعل بوده و در اقدامات اجرایی مشارکت کننده نبودند، ما در برگزاری چنین مراسم‌هایی تلاش داریم تا آن‌ها را به شهروندانی فعال و خالق اثر تبدیل کنیم.

به گفته وی طبق تجارب جهانی ما زمانی در ایجاد یک شهر موفق هستیم که مردم عادی آن شهر بتوانند در نقش کنشگر و خالق اثر ایفای نقش کرده و به جنبه‌های عدالت اجتماعی توجه کنند.

ایمانی جاجرمی در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه آثار مذکور در آینده بخشی از تاریخ اجتماعی شهرهای جدید به شمار می‌روند گفت: تجربه نشان می‌دهد که شهروندان می‌توانند در تغییر محیط و خلق فضای جدید تأثیرگذار بوده و در معرفی فضاهای ناشناخته مؤثر باشند پس باید این فرصت را برایشان فراهم کنیم.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: ما توانایی تبدیل این اقدام به یک اتفاق بین‌المللی را داشته و می توانیم این مسابقه را در سطح شهرهای جدید کشورهای دنیا برگزار کنیم و تجارب بسیار ارزشمندی را در این حوزه کسب کنیم./