شناسهٔ خبر: 61942 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی بنادر هرمزگان خبر داد:

نجات ۶ دريانورد هرمزگانی در دريای عمان / سرنشينان قایق صیادی سانحه ‌دیده نجات يافتند

امداد نجات معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات شش سرنشین یک قایق صیادی از خطر غرق شدن در آب‌های درياي عمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، اسماعيل مكي زاده درباره جزییات این حادثه گفت: یک فروند قایق صیادی در شش مایلی جنوب شرقی بندر جاسک به علت شرایط نامساعد جوی و آبگرفتگي قايق اعلام اضطرار کرد.

وی ادامه داد: به محض دریافت پیام اضطرار از مرکز فرعی جستجو و نجات بندرجاسک، بلافاصله شناور ناجی ۱۰ از بندر جاسك به محل موقعیت سانحه اعزام شد .
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه بیان کرد: به دلیل تاریکی شب و شرایط جوی منطقه دریای عمان و نداشتن موقعیت دقیق شناور مضطر،  عملیات جستجو نجات با پیچیدگی خاصی صورت گرفت.

مكی زاده گفت: با بکارگیری سامانه مدیریت جستجو نجات و در نهایت  با توجه به زير آب رفتن قایق درجستجوي محيطهاي  پيرامون ادامه يافت كه خوشبختانه با همكاري پرسنل شناور ناجی ۱۰ تمام نفرات از سطح آب نجات  یافته و در صحت و سلامت به بندر جاسک منتقل شدند.

وی در پایان سخنان خود از موفقیت‌آمیز بودن این عملیات با همکاری همیاران ناجی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هر پنج نفر سرنشین این قایق صیادی در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند.