شناسهٔ خبر: 62026 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل ایران‌ایر:

صنعت هوانوردی برای عبور از تحریم نیاز به اختیارات ویژه دارد/ اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری قابل تقدیر است

مراسم تجلیل و تکریم خبرگان و متخصصان هوانوردی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» ضمن تقدیر از سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در شرایط تحریم اگر قرار باشد صنعت هوانوردی را سرپا نگاه داریم، نیاز به اختیارات ویژه داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» و دبیر انجمن علمی حمل‌ونقل هوایی ایران، در مراسم تجلیل و تکریم نخبگان و متخصصان صنعت هوانوردی که به مناسبت روز جهانی هواپیمایی کشور برگزار شد، ضمن خیرمقدم به پیشکسوتان  و ارکان صنعت هوانوردی کشور گفت: برای ما بسیار حائز اهمیت است در صنعت حمل‌ونقل هوایی همدلی ویکپارچگی ایجاد شود. چه در سنوات گذشته، چه در سنوات آتی و چه در حال حاضر، انبوهی از متخصصین حضور دارند که زمان و انرژی و فکر خود را در اختیار گذاشتند تا صنعت هوانوردی تجاری کشور پابرجا و متعالی بماند.

وی ادامه داد: کار بسیار سختی بوده و ماحصل آن توانمندی حال حاضر صنعت است.با وجود تمام تحریم‌ها و مشکلاتی که در صنعت وجود داشته، خوشبختانه توانستیم برای خیلی از این مسائل راهکار پیدا کنیم.

شرفبافی در ادامه ضمن تشکر از پدر حمل و نقل هوایی، سید حسن شفتی گفت: من شاگرد ایشان بودم و به من آموختند ایمنی حرف اول را می‌زند. به ما آموختند استانداردها در صنعت لازمه توسعه است.

وی سپس با تشکر از علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: امروز روز سازمان هواپیمایی کشوری است و لازم است ذکر کنیم که ارکان این صنعت مشکلات فراوانی دارند.

مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: همانطور که آقای عابدزاده گفتند، اگر بخواهیم صنعت را نگاه داریم، نیاز به اختیارات ویژه داریم. این اختیارات لازم است تا تصمیم‌گیری های ناگهانی که بنابر شرایط تحریم به ما تحمیل می‌شود، جای سوال نداشته باشند.

شرفبافی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری برای همه ارکان دلسوزی‌های شبانه‌روزی داشته است. ما در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، همکاری ۵۷ ساله با سازمان هواپیمایی کشوری داشته‌ایم. این مساله سبب شده همه مشکلات هما در همکاری با این سازمان مرتفع شود.