شناسهٔ خبر: 62160 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

یک مسئول سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

تشکیل ۲ کمیته فنی برای بررسی پیش نویس پروتکل ایمنی دریانوردی/تلاش ۵ کشور حاشیه دریای خزر برای حفظ امنیت و ایمنی خزر

نادر پسنده مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: تامین امنیت و مقررات دریای خزر و همچنین حفظ محیط زیست این دریا از مهمترین اهداف پنج کشور حاشیه دریای خزر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نادر پسنده مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری در چهارمین نشست بررسی همکاری تأمین ایمنی دریانوردی در دریای خزر که با حضور نمایندگان پنج کشور حاشیه دریای‌خزر در هتل همای تهران برگزار شد، اعلام کرد: دریای‌خزر یک دریای کاملا بسته است و همه اعضای این نشست آگاه هستند که دریای‌خزر تحت مالکیت پنج کشور قرار دارد و همه مردمان این کشورها باید از منابع و خوبی‌های این دریا استفاده کنند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با تاکید بر این مطلب که همه اعضای دریای‌خزر بر اینکه باید خزر دریایی ایمن و پاک باشد با هم اتفاق‌نظر دارند، تصریح کرد: برای رسیدن به دریایی ایمن و پاک و رسیدن به اهداف پروتکل باید به توافقاتی دست یابیم.

پسنده در بیان اقداماتی که نمایندگان حاشیه دریای‌خزر باید انجام دهند، گفت: باید سه اقدام را برای تکمیل پروتکل ایمنی دریانوردی انجام دهیم که شاملِ تکمیل پروتکل اصلی امینی دریای خزر و توافق قوانین و مقررات ایمنی و برخورداری از یکنواختی کشتی ها از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار اعضای این نشست قرار دارد.

وی با یادآوری اینکه تشکیل جلسه با حضور پنج کشور حاشیه خزر کار آسانی نیست، توضیح داد: ما هم اکنون در آخرین اجلاس پروتکل تضمینی دریای خزر قرار داریم و سعی خواهیم کرد در این جلسه دو کمیته فنی برای بررسی‌های بیشتر تشکیل شود.

این مسئول سازمان بنادر ودریانوردی در پایان گفت: تأمین امنیت و مقررات دریای خزر و همچنین حفظ محیط زیست این دریا از مهمترین اهداف پنج کشور حاشیه دریای خزر است.

نظر شما