شناسهٔ خبر: 62233 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

انتشار گزارش تحولات بازار مسکن آبان ماه شهر تهران توسط معاونت مسکن وزارت راه/ کاهش ۲۶.۶ درصدی معاملات مسکن پایتخت طی آبان ماه

مسکن دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گزارش تحولات مسکن شهر تهران در آبان ۹۷ را منتشر کرد که بر اساس آن تعداد معاملات مسکن در پایتخت نسبت به ماه قبل امسال (مهرماه۱۳۹۷) ۲۶.۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی، در این گزارش آمده است در آبان ماه امسال، تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران به ۷ هزار و ۱۷ واحد رسید که نسبت به ماه قبل ۲۶.۶ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۳.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

طبق اطلاعات اعلام شده از سوی این نهاد رسمی در این ماه منطقه ۵ با ۹۷۲ فقره (سهم ۱۶.۴ درصدی) بیشترین تعداد معاملات و منطقه ۱۹ با ۴۳ فقره (سهم ۰.۷ درصدی) کمترین تعداد معاملات از این نوع را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بیشترین کاهش تعداد معاملات در این ماه نسبت به آبان ماه سال قبل مربوط به منطقه ۲۲ به میزان ۶۵.۴ درصد کاهشی و کمترین کاهش تعداد معاملات مربوط به منطقه ۱۲ به میزان ۲۷.۹ درصد کاهش داشته‌اند.

بر پایه گزارش مذکور واحدهای آپارتمانی مسکونی منطقه ۵ با ۱۶.۴ درصد سهم خریدوفروش بازار بالاترین سهم کل معاملات را داشته است.

گزارش فوق‌الذکر ‌می‌افزاید واحدهای دارای عمر تا ۵ سال ساخت با ۳۹.۵ درصد و واحدهای با مساحت ۶۰ تا ۸۰ مترمربع با ۲۶ درصد بالاترین سهم تعداد کل معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین گزارش تحولات مسکن در آبان ماه پایتخت دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن یادآور می‌شود در هشت ماه گذشته سال ۱۳۹۷ برابر ۹۴ هزار و ۱۷ فقره معامله در پایتخت انجام‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

متن گزارش بازار مسكن آبان ماه شهر تهران را اينجا ببيند.

نظر شما