شناسهٔ خبر: 62237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید مسئولان استان از سامانه‌های هوشمند راهداری مطرح شد؛

فعالیت ۴سامانه توزین در حال حرکت در استان همدان/ نقش مهم سامانه‌های هوشمند در پیشگیری از قاچاق کالا

مصطفی پناهنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از نصب چهار سامانه توزین در حال حرکت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در بازدید از سامانه‌های هوشمند راهداری و حمل و نقل استان که با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جمعی از کارشناسان دو مجموعه برگزار شد، گفت: یک سامانه توزین در حال حرکت در محور سنندج و دو سامانه در محور تهران(رفت و برگشت) نصب شده و یک سامانه دیگر هم در محور ملایر در حال نصب است.

وی افزود: نصب این سامانه‌ها در محورهای پرتردد و به ویژه محورهایی که تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین در آن زیاد است، انجام می شود.

پناهنده ادامه داد: این سامانه‌ها علاوه بر توزین وسائط نقلیه عبوری و ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای در محل سامانه با برداشت پلاک خودرو، قابلیت ثبت تخلفاتی نظیر عدم سرعت بارنامه با سایر خودروها را نیز دارند.

وی یادآور شد:کاهش اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی برای پیشگیری از تردد ناوگان سنگین حامل بار اضافی از جمله مزایای آن است.پناهنده ادامه داد: حفاظت و نگهداری از آسفالت راه‌ها از دیگر شاخصه‌های این سامانه است.

سعید گلستانی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز در این نشست ابراز داشت:سامانه‌های هوشمند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از قاچاق کالا ایفا کند.

نظر شما