شناسهٔ خبر: 62247 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه شاهرود عنوان کرد:

افزايش دو برابری ترمينال فرودگاه شاهرود/ ظرفيت بالای فرودگاه‌های سمنان برای توسعه گردشگری

فرودگاه شاهرود مدير فرودگاه شاهرود با تاکيد بر فراهم شدن شرايط توسعه پروازهای اين فرودگاه در معرفی پروژه‌های اجرا شده طی دو سال اخير از افزايش دو برابری فضای ترمينال مسافری و فعال کردن ۱۲۰ موقعيت پارک خودروی مسقف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مرتضی حمیدپور با اعلام این خبر عنوان كرد: در دو سال گذشته فعالیت های متعددی در حوزه خدمات فرودگاهی و ASQ انجام شده كه از جمله آنها می توان به راه اندازی اطلاعات پرواز، راه اندازی اتاق مادر و كودك و نصب و تجهیز ترمینال به سیستم آبسردكن متناسب با نیاز ارباب رجوع شامل معلولان، كودكان و بزرگسالان اشاره كرد. همچنین در حوزه خدمات فرودگاهی توانسته ایم ضمن توسعه دو برابری فضای ترمینال مسافری، ۱۲۰ موقعیت پارك خودروی مسقف را متناسب با اقلیم منطقه برای استفاده مسافران و همراهان آنها ایجاد كنیم.

مدیر فرودگاه شاهرود با اشاره به فعال شدن مسیرهای هوایی ورودی و خروجی استاندارد بر اساس VOR افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه خدمات فرودگاهی می توان به اصلاح سیستم روشنایی هوایی بلوار ورودی فرودگاه اشاره كرد كه صرفه جویی حدود ۴۰ درصدی در مصرف برق را به دنبال داشته است.

وی همچنین گفت: اكنون برای تمام اراضی فرودگاه شاهرود (۲۳۵ هكتار) سند مالكیت دریافت كرده ایم.

مدیر فرودگاه شاهرود با بیان اینكه اكنون از این فرودگاه به دو مقصد مشهد و تهران پرواز رفت و برگشت دایر است افزود: در حال انعقاد تفاهمنامه برای راه اندازی پروازهای عسلویه و كیش از فرودگاه شاهرود هستیم.

وی همچنین گفت: میان دو فرودگاه سمنان و شاهرود تعامل و هم افزایی خوبی وجود دارد كه ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری استان است و مسوولان سمنان بویژه نماینده مجلس و امام جمعه حمایت خوبی از توسعه فرودگاه های استان دارند.

 

نظر شما