شناسهٔ خبر: 62265 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عشایری خبرداد:

اجرای عملیات بازآفرینی در ۴ محله از شهرستان فسا/ بازار قدیمی فسا در دستور کار برنامه بازآفرینی شهری/ ساخت مسکن امید در اردوگاه شهید رجایی با هدف ارتقای کیفیت زندگی ساکنان

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بازآفرینی چهار محله در قالب برنامه اقدام مشترک خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، هوشنگ عشایری با اشاره به اینکه در برنامه بازآفرینی شهری شرایط دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی در کلانشهرها و ۴۰ میلیون تومانی برای دیگر شهرها فراهم شده است، اظهارکرد: این تسهیلات برای ساکنین بافت ها و توسعه گران برای دوره مشارکت دو ساله با سود ۹ درصد به منظور ساخت و ساز در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی پرداخت می شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان فسا، افزود: در این جلسه مسئولان استان، فرمانداران و شهرداران مسائل خود را مطرح کردند و شهرداران نیز پیشنهادهایی را برای فعالیت های خود ارائه دادند و در نهایت تصمیمات ارزنده ای اتخاذ شد.

عشایری ادامه داد: در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان فسا چهار محله برای انجام عملیات اقدام مشترک تعیین شد تا فعالیت های مناسبی در بافت تاریخی و سکونت گاه های غیر رسمی انجام شود.  

وی افزود: در جلسه برگزار شده، مقرر شد زمین اردوگاه شهید رجایی با هدف ساخت مسکن امید و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان آن تغییر کاربری داده شود. مقدمات این کار فراهم شده و در کوتاه ترین زمان ممکن این زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد تا ضمن ایجاد رونق در ساخت و ساز، موجب حل مشکلات ساکنان در اردوگاه شهر فسا شود.   

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه بازآفرینی بازار قدیمی شهر فسا، اظهارکرد: در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان فسا مقرر شد، طراحی مشاور ظرف یک ماه در اختیار شهرداری قرار گیرد و با مشارکت شرکت بازآفرینی شهری ایران، شهرداری و کسبه بازار، فعالیت های خوبی در این محل انجام شود و اصالت و هویت اصلی این بازار قدیمی به آن بازگردد.  

عشایری با اشاره اینکه مهمترین مساله مطرح شده در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان فسا توجه به بخش مسکن در برنامه بازآفرینی شهری بود، اظهار کرد: فرماندار، شهردار و توسعه گران باید ورود کنند و از امکانات و ظرفیتی که به عنوان تسهیلات ارائه می شود برای ساخت و ساز مسکن استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که تسهیلات ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی مسکن برای اتمام پروژه های توسعه گران کفایت نکند، این افراد می توانند بر اساس مصوبه بانک مسکن در صورت استفاده از فناوری های نوین تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد: دریافت وام بیش از ۴۰ میلیون تومان بستگی به نیاز توسعه گران دارد و می توانند با اختیار خود برای تکمیل پروژه ها تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان دریافت کنند و یا مبالغ کمتری را درخواست دهند. این تسهیلات با سود ۱۸ درصد و بدون نیاز به سپرده گذاری پرداخت می شود.  

نظر شما