شناسهٔ خبر: 62277 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد:

حضور پرقدرت راهداران برای بازنگاه داشتن ۲۱۷ هزار کیلومتر انواع راه‌

حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به توان نیروهای راهداری در طرح ترافیک زمستانه ۹۷ گفت: دستورات لازم برای بازنگاه داشتن ۲۱۷ هزار کیلومتر انواع راه با محوریت راه‌های شریانی صادر شده است.

حیدر مطاعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری مانور طرح ترافیک زمستانه که صبح امروز در شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار کرد: دستورات لازم برای باز نگه داشتن ۲۱۷ هزار کیلومتر انواع جاده‌های کشور که حدود  ۴۰ هزار کیلومتر آن را راه‌های شریانی تشکیل می‌دهند، صادر شده است تا بتوانیم شرایط مطلوب برای تردد مردم را فراهم کنیم.  

وی افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با ۸۷۳ راهدارخانه ثابت و سیار، ۹ هزار و ۶۳۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات و بیش از ۱۲ هزار نیروی راهدار، آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در فصل زمستان است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: راهداران در طول ماه‌های اخیر به‌خصوص از آبان‌ماه سال‌جاری با بهره‌گیری از تمامی دستگاه‌های مربوطه اقدام به امدادرسانی به هم‌وطنان کرده‌اند.

مطاعی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم در خصوص کمک‌رسانی راهدارخانه‌ها به یکدیگر برای ارائه خدمات شایسته‌ به هم‌وطنان انجام شده است.

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر باتوجه به محدودیت‌های اعتباری و كمبود امكانات بخش راهداری، استفاده بهینه از امكانات در اختیار و تجهیز و تعمیر ماشین‌آلات راهداری و به روز نگه‌داشتن آنها و همچنین اتخاذ راهكارهایی جهت اجرای فرآیندها و فعالیتهای راهداری باتوجه به میزان اعتبار اختصاص یافته را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

مطاعی افزود: باتوجه به تجربه سال گذشته و سنوات پیش در حوزه راهداری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری در این حوزه، انتظار می‌رود امسال با توان و پتانسیل بیشتری خدمات راهداری به كاربران جاده‌ها در ماه‌های سرد و دارای بارش ارایه شود.

معاون راهداری سازمان با اشاره به اینكه پیش آمادگی نیروهای راهداری نقش مهمی در شناسایی و مقابله با مشكلات احتمالی دارد خاطرنشان کرد: باید براساس برنامه زمان‌بندی شده برای استان‌های اولویت‌دار، نسبت به برآورد ماشین‌آلات مورد نیاز اكیپ‌های راهداری و همچنین امكانات لازم اقدام شود.

نظر شما