شناسهٔ خبر: 62294 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

تاکید رئیس جمهوری بر ایمنی‌ راه‌ها با بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای/ کالبد شکافی مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای در اولویت‌ها قرار دارد/ نیاز به نصب ۴هزار دوربین ثبت تخلف دیگر در جاده‌های کشور

جاده اعتبارات حوزه راه‌های کشور ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، حضور پرقدرت راهداران برای بازنگاه داشتن ۲۱۷ هزار کیلومتر انواع راه‌، ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ كیلومتری شهرها رخ می‌دهد، بررسی پرونده تخلف ۴۰ شركت حمل و نقل كالا در نیمه آذر و قول مساعد برای تصویب طرح جامع پایانه مرزی اینچه برون از عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است: 

تاکید رئیس جمهوری بر ایمنی‌ راه‌ها با بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای 

رییس جمهوری  افزایش ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این حوزه باید با وزارت ارتباطات همکاری نزدیکی انجام شود تا از طریق سیستم‌های هوشمند کنترل‌ها به گونه‌ای انجام شود که افزایش ایمنی را به دنبال داشته باشیم و اساساً باید از طریق سیستم‌های هوشمند جاده‌ها را امن‌تر کرده و می‌توان از این طریق راننده‌های منظم و دقیق را تشویق و کسانی که قوانین را رعایت نمی‌کنند به نحوی مورد تذکر قرار داد و برای تشویق راننده‌های منظم می‌توان سوخت ارزان‌تری در اختیار آنها گذاشت و چه اشکالی دارد که در این راستا سوخت دو نرخی اعمال شود.

دکتر روحانی افزود: سوخت در کشور ما تک نرخی است در حالی که در دنیا در ایام مختلف نرخ‌های متفاوتی دارد.

کالبد شکافی مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای در اولویت‌ها قرار دارد

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: كالبدشكافی سهم تقصير در مشكلات و مسائل ايجاد شده در بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای يكی ديگر از اقدامات با اولويت‌ و دارای اهميت محسوب می‌شود.

عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان در نشست هم‌انديشي با رؤساي كانون‌هاي انجمن‌هاي صنفي رانندگان و شركت‌هاي حمل و نقل جاده‌اي كالا و مسافري كشور، بر تعامل و هم‌فكري در زمينه رسيدگي به مشكلات موجود و ارتقاي بهره‌وري در اقتصاد بخش حمل و نقل جاده‌اي در كشور تأكيد كرد و  اظهار داشت: بدون ترديد، در شرايط اقتصادي حاكم بر كشور با توجه به ظرفيت‌هاي خوبي كه در حوزه حمل و نقل جاده‌اي كالا و مسافر در كشور وجود دارد، می‌توان با هم‌ فكری و هم‌انديشی از اين مرحله بحران عبور كرد و راه‌كارهاي اساسي‌تر و مؤثرتری ارايه شود.

اعتبارات حوزه راه‌های کشور ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: پیش بینی می‌شود اعتبارات حوزه احداث راه های کشور در بودجه ۹۸ حدود ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود مجلس شورای اسلامی حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال برای این طرح ها تصویب کند البته این میزان حدود ۲۰ درصد از ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات حوزه احداث راه ها و راه آهن کشور در سال گذشته (۹۷) بیشتر است.

نیاز به نصب ۴هزار دوربین ثبت تخلف دیگر در جاده‌های کشور

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیانه اینکه نیازمند نصب ۴ هزار دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور دیگر در جاده‌های کشور هستیم، گفت: ۴ هزار دوربین مورد نیاز در دو پروژ ۲ هزار عددی تعریف شده و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با نصب ۲هزار دوربین اول به روش BOT کامل موافقت کرده است.

مداح در ادامه بیان داشت: ۴ هزار دوربین مورد نیاز در ۲ پروژه ۲ هزار عددی تعریف شده که برای انجام مقدمات ۲ هزار دوربین اول و آماده‌سازی برای اجرا در ابتدای سال آینده هدف‌گذاری شده است. البته در همین رابطه مکاتباتی با سازمان برنامه‌وبودجه بر سر پیمان آن صورت گرفت که معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان موافقت خود را با اجرای BOT کامل اعلام کرده است.

حضور پرقدرت راهداران برای بازنگاه داشتن ۲۱۷ هزار کیلومتر انواع راه‌

حیدر مطاعی با اشاره به برگزاری مانور طرح ترافیک زمستانه که صبح دیروز در شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار کرد: دستورات لازم برای باز نگه داشتن ۲۱۷ هزار کیلومتر انواع جاده‌های کشور که حدود  ۴۰ هزار کیلومتر آن را راه‌های شریانی تشکیل می‌دهند، صادر شده است تا بتوانیم شرایط مطلوب برای تردد مردم را فراهم کنیم.  

وی افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با ۸۷۳ راهدارخانه ثابت و سیار، ۹ هزار و ۶۳۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات و بیش از ۱۲ هزار نیروی راهدار، آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در فصل زمستان است.

۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ كیلومتری شهرها رخ می‌دهد

علل وقوع تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها در سومین جلسه کمیته مهندسی ایمنی راه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با هماهنگی اعضا، چارچوب راهبردی مربوط به احداث، ایمنی، بهره‌برداری و نگهداری راه‌های اختصاصی تهیه و به كمیسیون ایمنی راه‌ها ارائه شود.

این گزارش حاكی است: در این جلسه همچنین باتوجه به اینكه ۶۰ درصد تصادفات در حوزه ۳۰ كیلومتری شهرها و ۴۰ درصد تصادفات در حوزه برون شهری رخ می‌دهد، به دلایل بروز تصادفات محدوده ورودی شهرها، افزایش تداخل‌ها و تقاطع‌های هم سطح این محدوده، وجود شهرك‌نشین‌ها و مراكز آموزش و صنعتی و عدم توجه به جلو رانندگان در محدوده شهرها و عجله و شتاب برای رسیدن و یا خارج شدن از محدوده شهری اشاره شد.

بررسی پرونده تخلف ۴۰ شركت حمل و نقل كالا در نیمه آذر 

مدیركل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طی نیمه آذر ماه سال جاری، كمیسیون ویژه ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شركت‌های حمل و نقل جاده‌ای در ۶ استان، به پرونده تخلف ۴۰ شركت حمل و نقلی رسیدگی و احكام حقوقی لازم را صادر كرد.

بنی‌اسدی تعداد كل پرونده‌های رسیدگی شده از ابتدای تشكیل كمیسیون ویژه ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شركتها و مؤسسات حمل و نقل جاده‌ای از دهه دوم خرداد تاكنون را ۱۵۴۴ پرونده اعلام كرد و افزود: براساس آرای صادره ۱۵۵ شركت به لغو پروانه فعالیت، ۷۹۰ شركت به جریمه نقدی، ۲۰۵ شركت تذكر كتبی محكوم و برای ۳۹۴ شركت حكم برائت صادر شد.

قول مساعد برای تصویب طرح جامع پایانه مرزی اینچه برون

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر یک روزه به استان گلستان و در بازدید از پایانه مرزی اینچه برون برای پیگیری تصویب طرح جامع این پایانه قول مساعد داد.

در حاشیه این بازدید طی جلسه ای با حضور میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و عامریون مدیر پایانه مرزی اینچه برون در استان، چگونگی روند اجرای طرح جامع پایانه مرزی اینچه‌برون بررسی شد و مقبلی با عنایت به آنکه اجرای طرح جامع پایانه مرزی اینچه‌برون تمام ساختمان ها و تاسیسات آن را جهت خدمات دهی متمرکز، بهتر و سریعتر به مسافران و صاحبان کالا و بار در یک سالن تجمیع خواهد کرد، افزود: یکی از اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بخش حمل و نقل بین الملل؛ تسهیل خدمات به رانندگان و  فعالان بخش حمل و نقل ترانزیت و بین الملل می باشد.

 

نظر شما