شناسهٔ خبر: 62333 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

قرار داشتن بالغ بر ۶۰ درصد مساحت شهری لرستان در بافت‌های فرسوده

بافت فرسوده رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی لرستان گفت: ستاد بازآفرینی استان ۱۸ محله برای بازآفرینی لحاظ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برزو بردی‌نشین در کارگروه ستاد بازآفرینی استان با بیان اینکه بالغ بر ۶۰ درصد مساحت شهری استان در یافت‌های فرسوده قرار دارند، افزود: ۳۵ درصد جمعیت شهری معادل ۳۷۵ هزار نفر در این بافت‌ها ساکن هستند.

وی ادامه داد: از این میزان مساحت شهری استان، ۷۸۱ هکتار بافت‌های ناکارآمد میانی، ۳۴۳ هکتار بافت‌های فرهنگی و تاریخی و ۹۰۰ هکتار را سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی استان پس از ابلاغ سند ملی بازآفرینی شهری تاکنون، در ۹ شهر استان بافت فرسوده و ناکارآمد شهری را شناسایی کرده است، عنوان کرد: همچنین در ۵ شهرستان(خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت و الیگودرز) نیز سکونت‌گاه‌های غیررسمی شناسایی شده و جزو برنامه‌های بازآفرینی سال ۹۷ استان بوده است.

بردی نشین ادامه داد: در خرم‌آباد ۷۹ هکتار و در بروجرد ۲۷۱ هکتار بافت فرهنگی تاریخی وجود دارد.

وی اضافه کرد: امسال ستاد بازآفرینی استان ۱۸ محله را جزو محلات قرار داد که در ۵ شهر مذکور قرار دارند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی لرستان  تصریح کرد: ۶ محله در خرم‌آباد(درب دلاکان، زید بن علی، فلک‌الدین کرگانه و گل‌سفید) در بروجرد ۵ محله( امامزاده جعفر، خوش‌بین، درع غریب، بازار و اسلام‌آباد)، دورود( انگشتر، ناصرالدین، آذرمی) ۲ محله در کوهدشت و ۲ محله در الیگودرز جزو هدف بازآفرینی شهری هستند.

بردی نشین یادآور شد: برنامه دولت تدبیر و امید برای بازآفرینی محله‌ها و محدوده‌های شهری سالانه ۲۷۰ هکتار است که ۱۸ محله سهم لرستان در سال ۹۷ لحاظ شده و بر این اساس سهم هر دستگاه هم مشخص شده  و البته ۲۳ دستگاه در بازآفرینی شهری سهم دارند.

نظر شما