شناسهٔ خبر: 62348 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان مطرح کرد:

استقرار ۲۴ راهدارخانه ثابت، سیار  و فصلی در محورهای استان/ توصیه جدی راهداری گلستان به استفاده از تجهیزات زمستانی هنگام تردد در محورهای برفی

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به این که ۲۴ راهدارخانه ثابت، سیار  و فصلی و حدود ۱۶۰ دستگاه انواع ناوگان برای ارایه خدمات مطلوب به تردد کنندگان در جاده‌های استان گلستان آماده شده است، گفت: ضرورت دارد که هموطنان در محورهای برفگیر نسبت به مجهز بودن به تمهیدات زمستانی توجهی ویژه داشته باشند تا هم برای خود فرد و هم دیگران مشکل تردد در سفر ایجاد نشود.

مهدی میقانی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت تمهیدات زمستانی راهداری در محورهای استان توضیح داد: یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ایام سال انجام طرح راهداری زمستانی است که ماموریتی ویژه است تا بتوانیم تردد ایمن را برای شهروندان و ترددکنندگان فراهم کنیم.

وی افزود: استان گلستان دارای ۱۶۰۰ الی ۱۷۰۰ کیلومتر راه برف‌گیر است. بر این اساس حدود ۳۵۰ نفر از همکاران را در ۲۴ راهدارخانه ثابت، سیار و فصلی و حدود ۱۶۰ دستگاه انواع ناوگان را برای ارایه خدمات مطلوب به ترددکنندگان آماده کرده‌ایم.

میقانی تصریح کرد: در چند ماه اخیر در استان گلستان جلسات مستمر تشکل صنفی برگزار و دغدغه‌ها در فضای صمیمی و راحت مطرح می‌شد؛ مثلا درباره موضوع لاستیک حدود ۱۵ مرکز توزیع حواله لاستیک را با همکاری دوستان تدارک دیدیم و تا به امروز حدود یازده هزار حلقه لاستیک توسط خود مردم حواله داده شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان در ادامه با اشاره به راهکارهای متفاوت تمهیدات زمستانی امسال با سال گذشته اضافه کرد: طی سیاستی که سازمان به ما ابلاغ کرد، انجام کارهای بهتر و متفاوت‌تر در جلسات هم مطرح شد و مورد تاکید همه دوستان و همکاران قرارگرفت. البته مهم است که حضور و اقدام به موقع و سریع واقعا موثر مد نظر باشد؛ چرا که یک تعلل می‌تواند به یک دشواری بینجامد.

وی توضیح داد: اگر همراهی و همکاری مردم نباشد، کار چند برابر سخت می شود. به عنوان مثال اگر هموطنان در محورهای برفگیر نسبت به مجهز بودن به تمهیدات زمستانی بی‌تفاوت و بی‌توجه باشند، هم برای خود فرد و هم برای دیگران مشکل ایجاد خواهد شد؛ چرا که این عدم رعایت سبب انسداد طولانی محورها و مسایل دیگر می‌شود.

میقانی گفت: در برنامه‌ای مشارکتی با صدا و سیما جهت تولید برنامه‌های فرهنگ‌سازی هماهنگی‌هایی صورت گرفته است که از این طریق بتوانیم موضوع فرهنگ‌سازی را نیز در جهت کمتر شدن مشکلات عدم رعایت مسایل ایمنی در جاده‌ها دنبال کنیم./

نظر شما