شناسهٔ خبر: 62463 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسینی اعلام کرد:

نقش موثر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش نگهداری راه‌ها/ تشریح فعالیت سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی

دومین روز از نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی در حوزه‌ هوایی، جاده‌ای و هواشناسی برگزار شد. مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اعلام کرد: ما به عنوان یکی از مهندسین مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش نگهداری راه‌ها به این سازمان کمک کرده و برای نخستین بار سامانه مدیریت نوسازی که دربردارنده تمامی اطلاعات راه‌ها و وضعیت آن‌هاست را راه‌اندازی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید رضا حسینی مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نشست خبری دومین روز از نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته انجام آزمایشات کنترل کیفی مصالح و همچنین کنترل کیفیت در حین اجرا را از وظایف اصلی این شرکت اعلام کرد و افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همکاری خوبی با سازمان ملی استاندارد در تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ها دارد که تلاش داریم میزان آن را در بخش ملی افزایش دهیم.

حسینی ادامه داد: دفتر مهندسین مشاور در شرکت در پایه‌های ژئوتکنیک، راهسازی و ژئوفیزیک فعالیت کرده و وظیفه اصلی آن‌ها به روزرسانی آزمایشگاه است.

به گفته وی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان یکی از مهندسین مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بخش نگهداری راه‌ها به این سازمان کمک کرده و برای نخستین بار سامانه مدیریت نوسازی که دربردارنده تمامی اطلاعات راه‌ها و وضعیت آن‌هاست را راه‌اندازی کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این سامانه بر اساس میزان خرابی راه‌ها و بررسی آن‌ها، گزینه‌های ترمیم را پیشنهاد  و در ادامه برآورد هزینه مورد نیاز را اعلام می‌کند، در حقیقت ما در قالب این سامانه دغدغه برنامه‌ریزی جهت مدیریت نگهداری راه ها را برای کارفرما برطرف می‌کنیم.

حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به طراحی سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی در این شرکت بیان کرد: تمامی آزمایشاتی که در کشور در این حوزه انجام می‌شود در سامانه مذکور ثبت می‌شود، بدین گونه که اپراتور هر بخش باید تأییدهای لازم برای هر آزمایش را اخذ کرده و از تجهیزات و استانداردهای روز دنیا برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سامانه دسترسی ما به داده‌ها راحت‌تر خواهد بود گفت: در این راستا سال جاری را سال الکترونیک محور قرار دادن اقدامات خود قرار داده‌ایم و در این زمینه آزمایشات بخش خصوصی را که تحت نظارت قرار می‌گیرد در قالب این سامانه ارائه خواهیم کرد./

نظر شما