شناسهٔ خبر: 62474 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سمینار استانی خراسان جنوبی مطرح شد:

بررسی وضعیت ساخت و ساز از منظر نظارت عالیه

نشست سمینار استانی بررسی وضعیت ساخت و ساز از منظر نظارت عالیه در خراسان جنوبی، با مشارکت انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه سراسری بیرجند، در محل تالار ولایت دانشگاه سراسری بیرجند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی ، سمینار بررسی وضعیت ساخت‌وساز از منظر نظارت عالیه با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازي استان خراسان جنوبی با هدف بیان ایرادات شایع در ساخت و سازهای استانی در چهار رشته عمران،معماری،مکانیک و برق برگزار شد.

 اکبری،استاد مشاور انجمن ضمن خیر مقدم به میهمانان توضیحاتی در خصوص نحوه ساخت و ساز در استان ارائه نموده و نسبت به تداوم برگزاری اینگونه نشست‌ها و جلسات نیز ابراز امیدواری کرده و به بیان تاثیرات مثبت آن بر دیدگاه دانشجویان محصل در دانشگاهها پرداختند.

نیک شعار ، رییس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبي به ارائه آمار ساخت و ساز در سطح استان و آمار جامعه مهندسین استان پرداخت و به دلایل اصلی نواقص موجود در اجرا پرداخت که از اصلی‌ترین آنها به ضعف موجود در روابط دانشگاه با محیط های اجرایی اشاره نمود.

در ادامه جلسه،سرپرست گروه نظارت عالیه استان ضمن ارائه تصاویری از زلزله‌های دهه اخیر در قاین،بم و کرمانشاه به بیان نواقص ساختمان‌های بتنی پرداخت و ساير مدعوين و كارشناسان حاضر در جلسه در خصوص نواقص پرتکرار ساختمان‌های فلزی به همراه عکس و تصاویر، نواقص پر تکرار در رشته معماری،ایرادات پرتکرار در رشته مکانیک به بیان ایراداتي پرداختند.

نظر شما