شناسهٔ خبر: 62588 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هيات عامل سازمان بنادر خبر داد؛

نجات كشتی نارگل ادامه دارد/خدمه کشتی در سلامت کامل به سر می‌برند/غرق شدن کشتی شایعه است

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تایید خبر سانحه کشتی نارگل که از آستارا به سمت باکو در حرکت بوده است، غرق شدن این کشتی را رد کرد و گفت: کلیه خدمه کشتی در سلامت کامل به سر می‌برند و امیدواریم تا چند ساعت آینده به اسکله بازگردانده شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، هادی حق شناس معاون امور دريايي سازمان بنادر با اشاره به اینکه کشتی ''نارگل'' با حدود بیش از ۸۸ متر طول و ۲۰۰۰ تن بار سرامیک از آستارا به سمت بندر هوسان باکو در حال حرکت بود که حدود ساعت ۱۴ به دلیل مشکل فنی که در هنگام خروج از دهانه بندر ایجاد شد از پاشنه کشتی دچار آب گرفتگی می‌شود، اظهار کرد: غرق شدن کشتی مذکور شایعه ای بیش نیست.

وی ادامه داد: این مدل کشتی‌ها هرگز در داخل بندر غرق نمی شوند چرا که میزان آب داخل حوضچه به دلیل کم بودن عمق به حدی نیست که چنین کشتی هایی در درون بندر غرق شوند و مسائلی که در خصوص غرق شدن آن شنیده می‌شود بی‌معناست.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بلافاصله پس از این سانحه یک کشتی از بندر انزلی از طریق دریا و پمپ تخلیه آب از طریق خشکی به آستارا اعزام شدند، گفت: در حال حاضر هم عملیات غواصی برای شناسایی میزان آب کشتی در پاشنه و هم تخلیه آب از پاشنه کشتی ادامه دارد.

حق‌شناس تأکید کرد که هیچ یک از خدمه کشتی دچار مشکل نشده‌اند و همگی در سلامت کامل به سر می‌برند.

به گزارش سازمان بنادر و به گفته وی کشتی مربوطه متعلق به کشتیرانی دریای خزر است و حدود ۳۰ سال سن دارد و امیدواریم تا چند ساعت آینده به اسکله بازگردانده شود.

همچنين حق شناس با ارایه جزئیاتی از کشتی تجاری حادثه دیده در دریای خزر، افزود: مشکل به وجود آمده فنی بوده و تا سه ساعت آینده برطرف می شود.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز اعلام کرد یک کشتی تجاری ایران در دریای خزر در حال غرق شدن است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، اضافه کرد: یک فروند کشتی تجاری که بعد از ظهر پنجشنبه از بندر آستارا بارگیری کرده بود به دلیل فشار وارد شده در پی «پوش» کشتی توسط یدک کش ها، از ناحیه پاشنه آسیب دیده که هم اینک دو یدک کش از بندر انزلی برای کمک رسانی به این کشتی اعزام شده اند.

وی به ايرنا گفت: هم اینک (پنج شنبه) نیروهای امدادی از بندر انزلی برای کمک رسانی به این کشتی اعزام شده اند.
حق شناس اظهار داشت: این کشتی به دلیل مواج بودن دریا در وضعیت اضطراری قرار گرفته اما مطمئنا با کمک یدک کش های اعزامی غرق نخواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: کشتی ها به هنگام خروج و ورود به بنادر به دلیل فاصله کم بین دو موج شکن باید توسط یدک کش ها هدایت شوند.
وی فاصله فعلی کشتی آسیب دیده تا بندر را ۴۰۰ متر اعلام کرد و گفت: بزودی به این کشتی کمک رسانی خواهد شد.

نظر شما