شناسهٔ خبر: 62595 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دیدار وزرای حمل و نقل ایران و ترکیه صورت گرفت

گسترش همکاری‌های ترانزیتی ایران و ترکیه در کریدورهای بین‌المللی/ تلاش برای احیای جاده ابریشم باستانی از مسیر ایران

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران در سفر خود به ترکیه که در قالب یک هیات عالی‌رتبه به ریاست رییس جمهورری انجام شد با همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس محمد اسلامی وزير راه و شهرسازی كه در قالب هيات عاليرتبه كشورمان به رياست دكتر حسن روحانی رييس جمهوری، جهت شركت در شورای عالی روابط راهبردی ايران و تركيه، عازم اين كشور شده بود، روز پنج‌شنبه با وزير حمل و نقل تركيه ديدار و گفتگو كرد.

در اين ديدار طرفين با تشريح روابط عميق و استراتژيك دو كشور در حوزه حمل و نقل، بر لزوم استفاده از همه ظرفيت‌های مشترك تاكيد كردند.

طرفين با توصيف موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد دو کشور در منطقه بر نقش‌آفرينی در حوزه ترانزیت تاكيد و تصریح کردند که اتصال سریع و ارزان آسیای شرقی و مرکزی به اروپا، صرفا با گذر از دو کشور قدرتمند ايران و تركيه مقدور است.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی كشورمان بر ضرورت همکاری و اتحاد نزدیک برای نقش آفرینی مشترک در حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت تاکید کرد و دو طرف توافق نمودند تا با هدف تسهیل در روابط تجاری و گسترش ترانزیت، کمیته مشترک جامع حمل ونقل ایران و ترکیه فورا تشکیل شود تا علاوه بر رفع سریع موانع موجود، گسترش همکاری‌های ترانزیتی در کریدورهای بین‌المللی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی با مشارکت دو کشور صورت گیرد.

انتظار می رود با اراده مستحکم مقامات دو کشور، به زودی با برگزاری این کمیته مشترک، ظرفیت‌های جدید حمل و نقلی بین دو کشور ایجاد شود که از جمله مهمترین آنها، اتصال شبکه ریلی دو کشور و همکاری برای فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب و احیای جاده ابریشم باستانی از مسیر ایران خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما