شناسهٔ خبر: 62598 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل یک شرکت پبمانکاری در جمع خبرنگاران:

قابلیت استفاده از ظرفیت خط اعتباری ایران-چین در تکمیل کریدورهای ریلی بین‌المللی

کریدور شمال جنوب مدیرعامل یک شرکت پیمانکاری با بیان اینکه «ترانزیت می‌‌‌‌تواند جایگزین بخشی از درآمدهای نفتی شود» گفت: با توجه به توجیه اقتصادی حمل‌‌ونقل ریلی و نقش مهم چابهار در فعال‌‌‌سازی کریدورهای ترانزیتی عبوری از ایران، نسبت به ساخت راه‌‌‌آهن آن باید با سرعت بیشتری اقدام کرد که در این راستا می توان از ظرفیت خط اعتباری ایران و چین نیز بهره جست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امیرحسین صادقی مدیرعامل شرکت عمران اریکه در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته، این نمایشگاه را دارای ظرفیت بالایی برای معرفی پیمانکاران جوان عنوان کرد و گفت: سال گذشته به عنوان بازدید کننده از دومین دوره نمایشگاه به همران چند‌تن از مدیران و کارشنانسان شرکت بازدید داشتیم و با توجه به حضور شرکت‌های گوناگون و فعال در حوزه حمل‌ونقل، انگیزه‌ای حاصل شد تا فرصت را مغتنم شمرده و در سومین نمایشگاه حمل‌‌ونقل و صنایع وابسته شرکت کنیم.

وی افزود با در نظر گرفتن محدودیت حاکم بر بازار کار و نقدینگی در کشور، اینطور ارزیابی شد که نمایشگاه بستر مناسبی برای بازاریابی و معرفی شرکت عمران اریکه به دست اندرکاران حوزه حمل‌ونقل کشور می‌شود.

این فعال حوه عمران با اشاره به فعالیت شرکت در سه حوزه عمران(راه و ساختمان)، نمایندگی بیمه‌های معتبر و‌ تعمیر، تجهیز، تامین، پشتیبانی ماشین آلات راهسازی و ابنیه فنی گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۰ فعالییت کاری خود را آغاز کرد و در گام اول  می‌توان به حضور در پروژهای طرح توسعه حرم مطهر امام خمینی (ره)، ساختمان‌های پلیس،‌سراهای محله، مجتمع‌های تجاری-اداری اشاره کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در گام دوم شرکت به عنوان پیمانکار درجه دو در قالب کنسرسیوم به پروژه‌های بزرگتری مانند احداث پل کابلی جوادیه تهران،‌ پل روشندلان و پروژ‌های انبوه سازی در شهرهای جدید فعالیت خود را ادامه داد.

مدیرعامل عمران اریکه ادامه داد: با کسب تجارب بیشتر در سال ۹۴ به حوزه ساخت خطوط و ایستگاه‌های مترو تهران و شهرستان‌ها راه یافیتم که می توان در این رابطه به اجرای پکیج کامل ایستگاه شهید ستاری و سه راهی خط ۶ به ۱۰ مترو تهران و تونل‌های این خط اشاره کرد که در این میان خط ۶ در بخش ساخت تونل حائز رتبه جهانی شد.

صادقی ادامه داد: پس از کسب تجارب لازم، پیشنهاد همکاری از سوی دستگاه‌های تابعه  وزارت راه و شهرسازی برای مشارکت در ساخت سه پروژه راه‌آهن بستان‌‌‌آباد-میانه-تبریز با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ‌منطقه دو آزادراه تهران-شمال به عنوان پیمانکار درجه دو و راه‌آهن چابهار-زاهدان حد فاصل ایرانشهر تا زاهدان به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار مطرح شد اما پس از بررسی در هیچ یک از پروژه های مذکور مشارکت نداشته ایم.

وی با اشاره به اهمیت راه‌‌‌آهن چابهار خاطرنشان کرد: در شرایطی که تحریم، درآمدهای نفتی کشور را تحت‌‌‌تاثیر قرار داده است ترانزیت می‌‌‌‌تواند جایگزین بخشی از این کاهش درآمدهای نفتی شود و برای افزایش سهم ترانزیت نیاز به زیرساخت‌‌‌های حمل‌و‌نقل است که راه‌آهن بیشترین توجیه اقتصادی را دارد. از آنجایی که چابهار نقش بسیار مهمی در فعال‌‌‌سازی کریدورهای ترانزیت ایران دارد، نسبت به ساخت راه‌‌‌آهن آن باید با سرعت بیشتری اقدام کرد که در این راستا می توان از ظرفیت خط اعتباری ایران و چین بهره جست.

مدیرعامل شرکت عمران اریکه جذب منابع مالی فاینانس داخلی و خارجی را یکی از ویژگی‌‌های شرکت عمران اریکه برشمرد و اعلام کرد: شرکت‌های جوان اما با تجربه‌ نیز حاضر به انجام هرگونه اقدام لازم برای عمران و آبادانی کشور به ویژه در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه علیه نظام و مردم هستند.

نظر شما