شناسهٔ خبر: 62600 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

استاندار قزوین در مراسم روز راهدار با حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

بخش عمده ترافیک کشور در محورهای قزوین تردد دارد

استاندار قزوین و وزیر استاندار قزوین گفت: جاده‌های استان قزوین به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و ترانزیت جهانی جایگاه و نقش ملی و بین‌المللی دارد و بخش عمده ترافیک کشور در محورهای این استان تردد دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی استانداری قزوين، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه وزیر راه و شهرسازی با راهداران و مدیران استان که در اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین برگزار شد بیان کرد: قزوین شاید مساحت زیادی نداشته باشد اما بخش عمده ترافیک کشور در این استان است.

وی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی استان ما به‌گونه‌ای است که مانند نقطه مرکزی عمل می‌کند و در ترانزیت کالا و حمل‌ونقل بار و مسافر تأثیر مهمی دارد و می‌تواند نقش ‌بین‌المللی بیشتری ایفا کند.

استاندار تصریح کرد: بهره‌برداری نهایی از پروژه خط آهن قزوین - رشت و ادامه آن تا بندر آستارا، درواقع تکمیل‌کننده خط ریلی راه ابریشم خواهد بود و به همین لحاظ هرگونه سرمایه‌گذاری بر روی این طرح درواقع برای کل کشور مفید خواهد بود.

زاهدی یادآور شد: پروژه‌های متعددی در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید در قزوین آغازشده که باید تکمیل شود تا مردم از خدمات ارزشمند آن بهره‌مند شوند.

استاندار قزوین گفت: امیدواریم در یک جلسه اختصاصی با وزیر راه و شهرسازی بتوانیم پروژه‌های جاده‌ای و ریلی را در استان مطرح کرده و برای تکمیل آن‌ها اعتبار مناسبی را دریافت کنیم.

زاهدی اظهار كرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی در میان پلیس‌راه، راهداری، راه و شهرسازی و مدیریت بحران استان وجود دارد و برای نمونه با این مدیریت منسجم توانستیم در سال گذشته از کولاک و بوران به‌خوبی عبور کنیم.

۲۵ درصد از راه‌های روستایی قزوین خاکی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این نشست اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های استان در حوزه راه، استفاده از ظرفیت و توانایی بخش خصوصی به هنگام وقوع بحران‌های جاده‌ای، به‌خصوص در فصل سرما و کولاک است.

علی فرخزاد ادامه داد: استفاده از ماشین‌آلات سنگین از سوی خیران در هنگام بارش برف و کولاک بارها و بارها به چشم‌خورده است.

وی به راه‌های روستایی استان اشاره کرد و یادآور شد: متأسفانه ۲۵ درصد از راه‌های روستایی قزوین خاکی بوده و یک‌چهارم راه‌های موجود نیز از وضعیت نامناسب آسفالت برخوردار هستند.

نظر شما