شناسهٔ خبر: 62617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای صرفه‌جویی انرژی معرفی شد

استان کرمان پایلوت اجرای بهتر مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان شد

جلسه رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در سفر به کرمان و در جمع اعضای اتاق بازرگانی این استان ضمن بیان این مطلب که استان کرمان پایلوت اجرای بهتر مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان شد، گفت: این مرکز، مبحث ۱۹ را با تنظیم جدید آماده ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان،شکرچی زاده آموزش، فرهنگ سازی و توصیف اثرات مثبت صرفه جویی در انرژی را مهم ترین راهکار در پیاده سازی مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ذکر کرد.

وی با اشاره به پرداخت ۱۰میلیارد دلار یارانه انرژی در سال در بخش ساختمان و حمل و نقل، حرکت به سمت پیشگیری از اتلاف انرژی با استاندارد سازی ساخت و ساز را از ضروریات کشور عنوان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک برای ساختمان های موجود، از سوی این مرکز گواهینامه فنی صادر می شود.

شکرچی زاده افزود: با بهبود وضعیت مصرف انرژی در ساختمان‌های موجود، ارزش افزوده ناشی از صرفه جویی انرژی به استان‌ها برگشته و در آنجا هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انعقاد تفاهم نامه همکاری در سطح ملی و منطقه ای با اتاق بازرگانی و انجمن صنفی انبوه سازان و پیمانکاران استان کرمان استقبال می کند.

نظر شما