شناسهٔ خبر: 62696 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

تاکید بر توسعه تجهیزاتی یگان حفاظت برای ارتقای سطح امنیت بنادر/ لزوم حفظ انگیزه نیروهای یگان حفاظت بنادر/از مکانیسم‌های قانونی برای ارتقاء معیشت یگان حفاظت بهره می‌گیریم

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: این سازمان همانگونه که به نیروی متخصص در امور دریایی و بندری نیاز دارد به نیروهای توانمند و متخصص در یگان حفاظت بنادر نیازمند است و این یگان باید خود را برای ایفای این مسئولیت و وظایف خطیر تجهیز نماید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست تخصصی فرماندهان یگان حفاظت بنادر کشور ، با تقدیر از زحمات و اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز یگان حفاظت سازمان، اظهار داشت: یگان حفاظت وظیفه خطیری بر عهده دارد و باید خود را برای ایفای این مسئولیت و وظایف قانونی تجهیز نماید.

وی تصریح کرد : سازمان بنادر و دریانوردی همانگونه که به نیروی متخصص در امور دریایی و بندری نیاز دارد به همان اندازه به نیروهای توانمند و متخصص در یگان حفاظت نیازمند است.

وی تأکید کرد: تأمین امنیت مرزهای دریایی در محدوده بنادر تجاری به سازمان بنادر و دریانوردی محول شده است و ما باید تمام توان خود را برای تحقق این موضوع بکار بگیریم.

وی با اشاره به گزارش فرمانده یگان حفاظت سازمان و ابلاغ دستورالعمل‌های تخصصی با موضوعات حفاظتی و انتظامی، خواستار نظارت دقیق بر اجرای این بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در یگان حفاظت بنادر شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ما بر اساس کنوانسیون بین‌المللی و ساختاری که در این زمینه وجود دارد، نیز موظف به اجرای الزامات بین‌المللی برای تأمین امنیت بنادر هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت فعالیت و ضرورت وجود نشاط و پویایی در یگان حفاظت، بر لزوم ارتقای آمادگی جسمانی کارکنان یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد و خواستار تدوین مکانیسمی برای فعالیت کارکنان یگان در رشته های ورزشی رزمی شد.

راستاد با تاکید برحساسیت بالای بنادر کشور، به وجود تهدیدات متنوع در بنادر کشور اشاره کرد و خواستار هوشیاری و توجه ویژه یگان حفاظت برای مقابله با این تهدیدات از جمله قاچاق، سرقت، ورود غیرقانونی و ...  شد.

وی بر لزوم حفظ انگیزه  نیروها در یگان حفاظت گفت: کارکنان یگان حفاظت باید با انگیزه باشند و به مأموریت، لباس و عنوان خود افتخار کنند و بدانند امنیت ذینفعان بنادر و دریانوردی در دستان آنهاست و نیروی انسانی یگان‌ها باید بسیار با انگیزه باشند و این فرهنگ افتخار به لباس و مأموریت را رعایت کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به چالش‌های مطرح شده از سوی تعدادی از فرماندهان یگان حفاظت بنادر از جمله تأمین نیروی انسانی و معیشت آنها گفت: از تمام مکانیسم‌های قانونی برای تأمین امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی و ارتقاء معیشت و  رفاه کارکنان یگان حفاظت استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه بر تعامل یگان حفاظت بنادر با واحدهای درون سازمان و دستگاههای اجرایی مرتبط و با مشتریان تأکید کرد و خواستار حفظ جایگاه حفاظت بنادر به عنوان یگان نمونه حفاظت کشور شد.

بنا بر این گزارش، پیش از سخنان مهندس راستاد، فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی گزارشی از عملکرد یگان حفاظت در دو حوزه ارتقاء آمادگی و توان عملیاتی و تحول در یگان ها را ارائه کرد.

سرهنگ جعفر اطمانی بر عزم راسخ این یگان در حفاظت از اماکن، تاسیسات و اموال عمومی و دولتی بنادر تاکید کرد و گفت: همگام با شرایط توسعه ای بنادر و با رویکرد ایجابی و مشارکت اجتماعی ، سطح اجرائیات در حوزه استحفاظی و نظارت بر سواحل و رودخانه های قابل کشتیرانی در چارچوب قوانین و مقررات جاری نیز ارتقا یافته است.

سرهنگ اطمانی در تشریح عملکرد این مجموعه، یگان حفاظت را بازوی اجرایی مقام قضایی در سازمان مرکزی و بنادر تابعه عنوان کرد و "جلوگیری از ساخت و ساز بدون مجوز یا خارج از مجوز سازمان بنادر و دریانوردی" ؛ " انجام پلاک گذاری تجهیزات و وسایل نقلیه در مناطق ویژه اقتصادی بنادر ، برقراری نظم برای نفرات و خودروهای متردد در بندر" ؛ " بازرسی از شناورهای ورودی و خروجی در لنگرگاه ها و حوضچه بنادر و حضور در گروه پاس کشتی" ؛ " تشکیل پرونده قضایی و دستگیری متهمین (حسب دستور مقام قضایی)" ؛ "گشت‌زنی‌های مستمر برای پیشگیری و جلوگیری از وقوع هرگونه جرایم مشهود ، تخلف ، ایجادمزاحمت ، سرقت، تعرض به امکان و کالاها" و " ایجاد امنیت مستمر در سطح حوزه استحفاظی را از جمله خدمات مراقبتی و حفاظتی یگان بنادر برشمرد.

اطمانی ، "تأمین حفاظت و برقراری نظم با اولویت بهره گیری از سامانه های الکترونیکی هوشمند " ، "ارتقای سطح امنیت بنادر " ، "توجه و عمل به اصل کیفی سازی مأموریت ها" و " تبدیل موضوع آموزش و ارتقای آن در سطح یگان به یک گفتمان روزانه" را از جمله اقدامات یگان حفاظت بنادر در راستای پیشبرد اهداف سازمانی عنوان کرد.

 فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی، ارتقای توانمندی تخصصی و مهارتی کارکنان در زمینه های مختلف را یکی از اهداف آموزشی این یگان برشمرد و گفت: در این راستا برنامه تفصیلی دوره های آموزش (دروس عمومی و تخصصی) ویژه کارکنان یگان حفاظت براساس دستورالعمل و آیین نامه های ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی توسط گروه علمی پیشگیری انتظامی تهیه و تدوین شد و به تصویب هیأت مرکزی تدوین رسیده است .

 سرهنگ اطمانی،  با اشاره به لزوم ساختارمند شدن یگان حفاظت بنادر و شروع اقدامات لازم در این زمینه، برگزاری دوره های آموزشی آیین دادرسی کیفری و گزارش نویسی زیر نظر دادستان حوزه قضایی مربوطه برای کارکنان یگان و دریافت کارت ضابطین توسط تعدادی از کارکنان در بنادر خبر داد.

به گزارش سازمان بنادر و  دریانوردی، در پایان این مراسم، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اهداء لوح تقدیر از علیزاده فرمانده یگان حفاظت بندر شهیدرجایی، بابادی فرمانده یگان حفاظت بندر امام خمینی (ره) و قنبری فرمانده یگان حفاظت بندر امیرآباد به عنوان فرماندهان برتر یگان حفاظت بنادر کشور با حضور قدردانی کرد.

نظر شما