شناسهٔ خبر: 62711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد بازآفرینی شهری مطرح شد:

طرح بازآفرینی شهری ترافیک معابر میناب را کاهش داد

جلسه معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی هرمزگان، با اجرای طرح باز آفرینی خیابان شهید عمرانی حجم بار ترافیکی معابر میناب به میزان۷۰درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، داوود غلامی در جلسه‌ای که با حضور فرماندار، شهردار و نماینده حوزه شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در شهرستان میناب برگزار شد بیان نمود: عملیات بازآفرینی و بهسازی خیابان شهید عمرانی، با واگذاری زمین به شهرداری با سرعت در حال پیشرفت است.

وی توضیح داد:در راستای اجرای این طرح اهدا مالکیت و اهدا تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان با سود پایین در نظر گرفته شده است. داوود غلامی تصریح کرد:در سال‌های گذشته نیز خیابان‌های محله شیخ آباد بهسازی و آسفالت شد. که تاثیر بسزایی در احیای بافت فرسوده این شهر داشته است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی هرمزگان، احیاء بافت ناکارآمد شهری را برای ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی بسیار مفید دانست و افزود:ضروری است که در هرگونه اقدام بازآفرینی و بهسازی، به ابعاد اجتماعی، فرهنگی و هویتی بافت‌های ناکارآمد شهری اندیشید تا بتوان به هدف غایی ارتقاء کیفیت زندگی شهری دست یافت و فضای شهری مناسبی برای تعاملات اجتماعی مردم تولید کرد.

وی اتحاد و همدلی میان اعضای ستاد و مردم را رمز موفقیت دانست و گفت:با اتحاد و همدلی می توانیم مشکلات مردم را حل نماییم.کاری بالاتر از افزایش سطح رضایتمندی مردم برای مسئولان استان نیست و اجرای طرح بازآفرینی شهری در این راستا است که وزارت راه و شهرسازی با تأکید رئیس‌جمهور به شکل جدی در این بخش وارد شده است.

غلامی خاطرنشان کرد:ظرفیت‌های مردمی برای مشارکت در برنامه‌های شهری از پشتوانه‌های ارزشمند موفقیت در این موضوع است و ضرورت دارد توانمندی‌های استان در مسیر بازآفرینی شهری هدفمند شوند.

نظر شما