شناسهٔ خبر: 62787 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

جاده‌های ورودی شهرهای استان هرمزگان منظرآرايی می‌شود

جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: منظرآرایی جاده‌ها و ورودی شهرها نیازمند آیین نامه مدون است که به زودی کار به صورت اصولی انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان هرمزگان، داریوش باقرجوان در بیست و سومین جلسه شورای شهرستان بندرعباس اظهار کرد: ساماندهی ورودی شهر بندرعباس در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در خصوص منظرآرایی و فضای بصری جاده ها در حال انجام است، افزود: در بحث منظرآرایی جاده ها و ورودی شهرها نیازمند آیین نامه مدون بوده که طی ده روز گذشته وزیر محترم آیین نامه منظرجاده ای را ابلاغ کرده که براساس آن، کار به صورت اصولی انجام خواهد شد.

باقرجوان  تاکید کرد: مسلما طرحی که برای تلاقی حوزه برون شهری و درون شهری برنامه ریزی می شود بایستی براساس منظر یکنواخت در نظرگرفته شود.

اين مقام مسئول  درادامه همچنین از برخورد با فعالیت های صنوفی که در جاده ها و ووردی شهر منظره نامناسبی را ایجاد کرده اند خبر داد و افزود: عمده مشکل در مسیر های دورن شهری عدم فکر و چاره ای برای آبهای سطحی بوده که باعث تخریب آسفالت می شوند.

وی ادامه داد: ورودی شهر بندرعباس سالها دست نخورده است و یک شبه امکان تغییر در آن وجود ندارد و برای ورودی های شهر بندرعباس در هر سه محور برنامه ریزی هایی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان با بیان اینکه بنادر شهید رجایی و باهنر در استان هرمزگان از نظر ارزش کالایی بنادرمهم کشور محسوب می شوند که به واسطه آن تردد بسیارکامیون ها را به استان هرمزگان در بردارد، خاطرنشان کرد: بنده با اخذ عوارض از کامیون ها هیچ گونه مشکلی نداشته ولی مجوز اخذ عوارض بایستی از مراجع ذیصلاح گرفته شود و نرخگذاری این عوارض نیز در اختیار حوزه کاری راهداری نمی باشد.

پرویز سالاری در جلسه شورای شهرستان بندرعباس ضمن تبريك هفته حمل ونقل ورانندگان وراهداري گفت :  حمل و‌نقل نقش مهمی در توسعه شهرها داشته و استفاده از حمل و نقل عمومی درون شهری و برون  شهری بایستی به فرهنگ عمومی مبدل شود.

رئيس شوراي شهر بندرعباس درادامه افزود : این شهر الگوی کشور است و منظر بصری ورودی های شهر یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم.

سالاری با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از صادرات و واردات کشور از طریق بنادر باهنر و رجایی صورت می گیرد، افزود: این تردد آلودگی های زیست محیطی داشته که می طلبد سازمان حمل و‌نقل و راهداری عوارضی را جهت تردد کامیونها در حریم شهر درنظر گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حریم جاده ها ملک سازمان حمل و نقل راهداری و جاده ای بوده و بایستی به توسعه شهرها کمک شود، خاطرنشان کرد: حریم جاده ها توسط كاربران ومردم رعایت نمی شود و ساخت و سازها غيرقانوني باعث‌ناامنی شده است.

درپايان اين جلسه مديركل راهداري وحمل ونقل جاده اي به سوالات شوراي شهر فين تخت تازيان پاسخ داد.

نظر شما