شناسهٔ خبر: 6284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همچنان شاهد ناهنجاري‌ در ساخت‌وسازها هستيم

حاشیه نشینی مشهد-پنجتن - شیخ حسن رئيس شهرسازي ناحيه ۳ منطقه ۷ شهرداري مشهد: شهرام خليلي با بيان اينکه پهنه «سيدي» زماني از مناطق حاشيه‌نشيني شهر مشهد بود گفت: با شکل‌گيري پهنه‌ها و اقدام‌‌هاي انجام شده براي بازسازي بافت‌هاي فرسوده، اين منطقه از مشهد ديگر جزء بافت‌هاي حاشيه‌نشيني به حساب نمي‌آيد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وي با تاکيد بر اينکه از ۱۰ سال گذشته تاکنون طرح پايلوت احياي بافتهاي فرسوده و ساماندهي سکونتگاههاي غيررسمي در پهنه سيدي اجرا شده است گفت: بافتهاي فرسوده و سکونتگاههاي غيررسمي در پهنه سيدي مشخص شده و مالکان خانههايي که داراي سند رسمي هستند براي نوسازي بافتهاي خود براي دريافت وام به بانکهاي عامل معرفي ميشوند.

رئيس شهرسازي ناحيه ۳ منطقه ۷ شهرداري مشهد با بيان اينکه يکي از مشکلات موجود در ساخت شهري پهنه سيدي، اسناد غيررسمي سکونتگاههاست٬ ادامه داد: حدود ۲۰ درصد از خانههاي موجود در پهنه سيدي داراي سند رسمي هستند که ميتوانند از تسهيلات بافت فرسوده استفاده کنند و مابقي مالکان گرچه از قشر ضعيف جامعه هستند نميتوانند از اين تسهيلات بهرهمند شوند.

خليلي با اعلام اينکه بايد براي ساختوساز در پهنه سيدي فرهنگسازي کرد افزود: اگرچه با شکلگيري پهنهها بسياري از تخلفات در ساختوساز کاهش يافته اما همچنان شاهد ناهنجاريهايي در ساختوساز شهري هستيم.

وي اضافه كرد: اداره شهرسازي منطقه ۷ شهرداري مشهد تمامي تلاش خود را کرده تا نظارتهاي دقيقي در ساخت ساختمانهايي که در منطقه سيدي ساخته ميشود داشته باشند تا اين ساختمانها از لحاظ سازهاي٬ مستحکم و مقاوم باشند.

رئيس شهرسازي ناحيه ۳ منطقه ۷ شهرداري مشهد با بيان اينکه طرح پايلوت اجرايي براي ساماندهي سکونتگاههاي غيررسمي در پهنه سيدي مشهد تقريبا موفق بوده است٬ گفت: گرچه همچنان تخلفاتي را در زمينه ساختوساز شاهد هستيم اما در حال حاضر اين منطقه تا حدود زيادي از وضعيت نامناسبي که در گذشته داشت فاصله دارد و چهره شهري به خود گرفته است.

نظر شما