شناسهٔ خبر: 62844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارگروه مخاطرات زلزله نیازمند اعتبارات مالی است

عباسي‌فرد رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: بحث کارگروه مخاطرات زلزله نیاز به توجه ویژه اعتباری و مالی برای طرح‌های استراتژیک در این عرصه است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان قم، محمد عباسی‌فرد رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با حضور در برنامه گفتگوی خبری صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به اینکه استان قم با حدود ۱۱ گسل فعال در ارتباط است، اظهار کرد: این شرایط موجب شده است تا لزوم توجه بیش‌تر مهندسین ساختمان به ساخت و ساز در استان قم بر اساس استانداردهای مشخص احساس شود.

وی با بیان اینکه همواره با بافت فرسوده مواجه هستیم، عنوان کرد: بحث مقاوم‌سازی، برای ساختمان‌هایی با قدمت بالای ۵۰ سال است که باید به طرح‌های تشویقی برای ساکنین این ساختمان‌ها به سمت مقاوم سازی نیز حرکت کنیم.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه برخی از مخاطرات زلزله به دلیل نداشتن آگاهی لازم از سوی مردم است، مطرح کرد: اگر برنامه‌های از پیش تعیین شده‌ای برای اماکن عمومی در زمان مخاطره وجود نداشته باشد شاهد بروز مشکلات بسیار جدی‌تری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بحث مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به صورت مستمر ادامه دارد، خاطر نشان کرد: مانور سراسری زلزله در مدارس امسال برای نخستین بار در استان قم با حضور اولیاء و مربیان دانش آموزان برگزار شد.

عباسی‌فرد با اشاره به اینکه پل‌های قدیمی در حوزه شهری شاهد ترافیک بسیار زیادی نیستند، تصریح کرد: این پل‌ها بر اساس طرح معماری قدیمی هستند که باید بر اساس مهندسی جدید بررسی شوند.

وی با بیان اینکه پل‌های مسیر رودخانه قم بیشتر از زلزله در مخاطره سیل قرار دارند، یادآور شد: بحث کارگروه مخاطرات زلزله نیاز به توجه ویژه اعتباری و مالی برای طرح‌های استراتژیک در این عرصه است.

نظر شما