شناسهٔ خبر: 62845 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها:

حراست فرودگاهی نقش خود را در حفظ اقتدار نظام ايفا کند

حسین اسفندیاری قائم مقام مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران تاکيد کرد که انقلاب ما به ۴۰ سالگی و بلوغ رسيده است و حراست هم بايد به بلوغ برسد و با اتکال به خداوند متعال و تعهد و تخصص خود در مقابل هجمه‎های دشمنان بايستد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه‎های استان خراسان رضوی، دوره آموزشی حراست پویا و اثرگذار در سایه همدلی و همراهی با حضور حسین اسفندیاری، قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه ها، محمدرضا امامی، معاون توسعه مدیریت و منابع، حمیدرضا سیدی، معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی، رحمت‎اله فیروزی‎پور، مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و محمد باقر قاسم‎زاده، مدیرکل فرودگاه‎های خراسان رضوی در فرودگاه مشهد برگزار شد.

حسين اسفندياري، قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران در امور فرودگاه‎ها در اين مراسم عنوان كرد: دشمن با تجهیزات پیشرفته به دنبال آسیب زدن به نظام است و هوشیاری امنیتی نیروهای حراست می‎تواند این حربه‎ها را خنثی کند، چرا که دشمن هدف خود را از طریق فضای مجازی رصد و ردیابی می کند تا روزنه اي برای نفوذ بیابد که وظیفه حراست بستن آن روزنه هاست.

اسفندیاری گفت: حراست از پایه های اصلی نظام است که باید با فرافکنی ها برخورد کند و با پایش اقدامات معاندان و پیشگیری از خرابکاری ها اقتدار نظام را حفظ کند.

حراست توانسته به خوبي از اعتبار فرامرزي كشور دفاع كند

همچنين معاون توسعه مدیریت و منابع مديرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در سخنان خود بر صحت سنجی گزارش ها و اخبار توسط حراست تاکید کرد و گفت: فرودگاه محیطی ملی و بین المللی است و حراست با تعامل خوبی که با مدیریت اجرایی شرکت فرودگاه ها دارد توانسته است بخوبی از منافع ملی و اعتبار فرامرزی ما دفاع کند.

محمدرضا امامی افزود: حراست با رصد دائم محیط بین‎المللی فرودگاه‎ها با فعالیت های حفاظتی و مراقبتی برای صیانت از سرمایه‎های انسانی و مادی و معنوی و صیانت از ارزش‎ها، اثرگذار و ارزش آفرین بوده‎اند.

وی در ادامه تقویت اهرم‎های کنترلی مانند حراست را ضروری دانست و گفت: مبارزه با مفاسد اداری و گلوگاه‎های فساد با طرح کاربردی ارتقای سلامت اداری عملی می شود، و شفاف سازی حساب‎های مالی سازمان، نظارت بر عملکرد پرسنل، کنترل شایعات و صحت سنجی گزارشات توسط مرجعی مطمئن چون حراست نقطه قوت هر مجموعه خواهد بود.

همچنين معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها در اين مراسم گفت: حراست باید در چهارچوب قانون تعاملات خود با مدیران اجرایی شرکت را با قدرت انجام دهد و با تسلط و تمرکز بالا امر نظارت بر منافع، منابع و حاکمیت شرکت فرودگاه‎ها را اعمال کند.

حمیدرضا سیدی افزود: با همت و نظارت مستمرمرجع حراست و امنیت فرودگاهی، توسعه و شکوفایی اقتصادی فرودگاه‎ها در قالب پروژه‎های اقتصادی سالم، باعث رشد و تعالی سازمان می‎شود.

مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنان خود گفت: هر چند بر اثر تحریم های ظالمانه استکبار جهانی فشار اقتصادی و برخی مشکلات به وجود آمده و تنگناهایی داریم که مردم را دچار مشکلاتی کرده است، اما با توکل به خدا و تحت هدایت رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی از این شرایط گذر خواهیم کرد و شاهد ایرانی با نشاط و پویا خواهیم بود. وی در ادامه به تبیین ابعاد و جایگاه حراست در جوامع پرداخت و خاطرنشان کرد: موضوع حفاظت و امنیت از گذشته های دور در توصیه‎های ائمه اطهار و بزرگان وجود داشته است و همه ی کشورهای دنیا برای بقای خود بیشترین هزینه‎ها را برای حراست و حفاظت از داشته ها و منابع انسانی و مالی خود می کنند.

مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران جایگاه حراست و امنیت فرودگاهی را بسیار اثرگذار و حیاتی توصیف کرد و گفت: فرودگاه ها به عنوان یکی از شاکله های مهم هر کشور که در رونق اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نقش دارند باید همواره تحت نظارت و رصد امنیتی باشند تا صیانت و حفاظت در حوزه های پرسنل، اسناد، آی تی و فضای مجازی بدون هیچ کم و کاستی انجام شود.

فیروزی پور گفت: محوریت کار حراست قانون، شرع و اخلاق است و برای دستیابی به اهداف خود باید از هر گونه افراط و تفریط و تندی و کندی خودداری کنند تا به طور مستدل و شفاف و با اشرافیت کامل و نظارت دقیق بر سرمایه های انسانی، منابع و منافع متمرکز شوند و با اقتدار از سازمان خوددفاع کنند.

ضرورت حفظ كرامت كارمندان

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی نيز در ابتدای این مراسم گفت: فرودگاه مشهد به عنوان دومین فرودگاه پر تردد کشور با اعزام و پذیرش حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر و نشست و برخاست بیش از ۷۰ هزار هواپیما در سال گذشته، در بین ۸۲ کشور دنیا که سالانه زیر ۱۵ میلیون مسافر را جابجا می کنند؛ رتبه ۱۱ را کسب کرد.

محمدباقر قاسم زاده در ادامه با بیان اینکه امروزه حراست و حفاظت از منافع و منابع مادی و معنوی هر کشور در اولویت همه حکومت هاست، افزود: بدون شک حراست و حفاظت از مجموعه بزرگی چون فرودگاه مشهد که با بیش از ۴۰ ارگان بطور مستقیم سر و کار دارد امری خطیر است که همکاران حراست و امنیت فرودگاهی با تعامل سازنده و هماهنگی های مستمر توانسته‎اند ما را در جلوگیری و پیشگیری از چالش‎ها یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: حراست فعال و پویا باید با حمایت و صیانت از کارکنان سازمان که بازوهای مدیر هستند کمک کند تا مدیران تصمیم گیری دقیق و مطمئن داشته باشند و اهداف عالی سازمان شکوفا شوند.

این دوره آموزشی از دیروز ۵ دی، با سرفصل هایی نظیر آموزش امنیتی نظارت تصویری، آموزش حفاظت فن آوری اطلاعات و آموزش حفاظت امور فرودگاهی و پرسنلی  برای ۷۰ نفر از روسا، مسئولان و کارشناسان حراست و امنیت فرودگاه های سراسر کشور آغاز شده است و به مدت پنج روز ادامه خواهد یافت.

نظر شما