شناسهٔ خبر: 62948 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در منطقه آزاد قشم خبر داد:

بازطراحی ميدان فرودگاه قشم در راستای توسعه گردشگری

فرودگاه قشم مدير امور شهری و روستايی سازمان منطقه آزاد قشم از بازطراحی به روز ميدان فرودگاه بين المللی قشم برای جلب گردشگران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، تورج امانی با تاکید بر نقش مبلمان شهری در توسعه گردشگری، بیان کرد: این میدان با مساحت کلی ۲۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع و شعاعی بالغ بر ۸۵ متر یکی از میادین بزرگ موجود در جزیره قشم است که با بازطراحی به روز، می تواند در جلب نظر گردشگران در بدو ورود به جزیره بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: این پروژه با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار به شکل باند فرودگاهی (RUNWAY) طراحی شده که با چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع  مساحت، یک فروند هواپیمای فوکر ۵۰ را در مرکز خود جای می دهد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم عنوان كرد: باند طراحی شده در میدان فرودگاه، طولی به وسعت ۱۵۰ و عرض ۳۰ متر دارد و دارای سه بخش (رمپ) است که محل قرارگیری هواپیما در رمپ میانی خواهد بود.

به گفته امانی، این هواپیمای فوکر ۵۰ با ارتفاع ۸.۳۲ متر و وزن ۵۵۰۰ کیلوگرم دارای طول کلی ۲۵.۲۵ متر و بال هایی به طول ۲۹ متر است.

وی افزود: در این میدان فضایی به وسعت ۱۷۳۰ مترمربع به فضای سبز طرفین باند اختصاص یافته و ۲۲۶۲ مترمربع نیز برای فضای سبز پیرامون میدان در نظر گرفته شده است. همچنین پیاده رویی با عرض متغیر سه تا هشت متر سراسر مسیر دسترسی به باند را شامل می شود که دارای فضای کف سازی به مساحت ۱۳۰۵ مترمربع است.

جزیره قشم با داشتن فرودگاهی بین المللی به وسعت ۲۰۰۰ هکتار، امکان مسافرت و ورود و خروج هوایی را برای ساکنان و گردشگرانش به وجود آورده است.

 

نظر شما