شناسهٔ خبر: 6296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تغییر مسیر راه‌ آهن اردبیل قطعی نیست

ریل راه آهن معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تغییر مسیر راه آهن اردبیل که صحبت‌ها و شایعاتی در این زمینه وجود ندارد، هنوز قطعی نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، میرحسین میرشفیع عصر امروز در نشست با مسئولان راه و شهرسازی اردبیل اظهار کرد: آنچه که در پروژه راه‌ آهن اردبیل باید به آن توجه شود رفع معایب فنی و برخی نواقصات است که قطعاً وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و سعی می‌کند با تأمین فاینانس نسبت به تحرک اجرای این پروژه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: قرار نیست پروژه راه‌ آهن اردبیل – میانه تعطیل شده و یا نسبت به تعیین مسیر جایگزین اقدام شود بلکه پروژه‌ای که از چند سال پیش شروع شده و ردیف بودجه‌ای مشخصی نیز دارد، به روند خود با رفع نواقص ادامه می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات سعی بر این است تا پروژه‌های عظیم وزارت راه و شهرسازی در بخش بزرگراه‌ها، راه‌ آهن و فرودگاه‌های کشور با استفاده از توان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عملیاتی شود.

شفیع به بازنگری در مطالعات پروژه و اجرای آن در مسیر راه آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و بیان داشت: اگر مطالعاتی نیز در حوزه فنی و توسعه‌ای انجام می‌شود با هدف ارتقا کیفیت است نه تغییر مسیر.

وی به وضعیت راه‌های روستایی در سطح کشور و استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ما امسال نیز با تأمین قیر مناسب استان‌ها تلاش می‌کنیم تا عملیات آسفالت پنج هزار کیلومتر از راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار آغاز شود.

شفیع وضعیت جاده‌های روستایی استان اردبیل را به صورت متوسط توصیف کرد و یادآور شد: با تأمین منابع ملی، استانی و جلب مشارکت‌های مردمی سعی بر این است تا با اولویت مناطق جنوبی استان راه‌های روستایی آسفالت شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان توزیع اعتبارات را براساس شاخص‌های محرومیت یادآور شد و بیان کرد: روستاهای بالای ۵۰ خانوار در اولویت جدی برای جذب اعتبارات با هدف توسعه راه‌های روستایی هستند.

نظر شما