شناسهٔ خبر: 62963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

آسفالت ۶۵ کیلومتر راه روستایی در کردستان/لزوم تامین اعتبار راه روستایی و مطالبات معوق پیمانکاران

راه روستایی مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بالغ بر ۶۵ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رامین محمودی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی استان و رسیدن به میانگین کشوری از جمله اولویت‌های مورد نظر ما بوده که در همین راستا امسال نیز با جدیت و تلاش مضاعف توانسته‌ایم با اجرای ۲۸ پروژه در سطح شهرهای استان بالغ بر ۶۵ کیلومتر راه روستایی را آسفالت کنیم.

محمودی با اشاره به مشکلات اعتباری و همچنین هزینه بر بودن پروژه‌های راهسازی به ویژه در استان کردستان گفت: برای این حجم آسفالت انجام شده حدود ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی استان کردستان، وی ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیران کشوری و استانی و مساعدت‌های انجام شده در راستای توسعه راه‌های استان بر ادامه حمایت‌ها به منظور پشت سر نهادن محرومیت‌های موجود به ویژه در حوزه راه‌های روستایی تاکید کرد.

همچنین کریم گلابی، رییس اداره نظارت بر راه روستایی استان نیز درباره وضعیت راه روستایی در این استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: حدود ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد و تا به حال ۱۰۰۰ کیلومتر راه برای احداث و توسعه به صورت برنامه‌ریزی شده داریم که در دست مناقصه است.

وی تصریح کرد: وضعیت تامین و حمل قیر و نیز مطالبات معوق مانده پیمانکاری سبب توقف بسیاری از پروژه‌ها شده است که امیدواریم این مسایل با تامین اعتبارات لازم مرتفع شود./

نظر شما