شناسهٔ خبر: 62965 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شرق خبر داد:

اتصال ایستگاه راه آهن مجتمع فولاد سنگان به شبکه ریلی

افتتاح نخستین خط مجتمع فولاد سنگان با اتمام عملیات روسازی به شبکه ریلی کشور متصل شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به اهمیت این چشمه بار برای حمل ونقل ریلی و اقتصاد ملی گفت: پیش از این بارگیری مواد معدنی از مجتمع فولاد سنگان به صورت دستی و با لودر انجام می‌شد که با بهره‌برداری از این خط، عملیات بارگیری مکانیزه خواهد شد.

محمد رضا چنگانی افزود: عملیات زیرسازی این خط با مشارکت شرکت فولاد سنگان انجام و روسازی خط و ریل گذاری توسط راه آهن اجرا و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: از ابتدای سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله سنگ آهن به وسیله ۱۴ هزار و ۵۲۸ واگن از این مجتمع بارگیری وحمل شده است که نشان دهنده سهم ۶۰ درصدی حمل ونقل ریلی است که امیدواریم با بهره‌برداری از این خط فرعی و آغاز بارگیری مکانیزه به سقف بارگیری از این چشمه بار که سالیانه حدود ۵‌میلیون‌تن است دست یابیم.

گفتنی است در مراسمی با حضور محمدرضا چنگانی مدیرکل راه آهن شرق، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و علی اصغر پورمند، مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو)، نخستین خط مجتمع فولاد سنگان به شبکه ریلی متصل شد.

معادن سنگ آهن سنگان در شرق استان خراسان رضوی با دارا بودن ذخیره بیش از ۲/۱ میلیارد تن سنگ آهن بزرگترین ذخایر خاورمیانه و پایتخت سنگ آهن ایران و یکی از غنی ترین مناطق جهان از نظر معادن سنگ آهن است که در افق ۱۴۰۰ ، حمل ۲۵ میلیون تن بار از منطقه سنگان برآورد شده است که می بایست بخش عمده ای از این بار با شبکه ریلی حمل شود.

نظر شما