شناسهٔ خبر: 6297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

میرحسین میرشفیع:

۹۱ درصد جمعیت روستایی کشور برخوردار از راه آسفالت هستند

سید حسین میرشفیع معاون وزیر راه وشهرسازی از برخورداری ۹۱ درصد از جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته خبر داد و گفت: امید می رود با اجرای آسفالت راه های روستایی در سالجاری این میزان به ۹۳ یا ۹۴ درصد ارتقا می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل از پروژه های راه روستایی این استان بازدید و در جلسه بررسی مسائل راههای روستایی شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین شرکت کرد.

میرحسین میرشفیع در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۵ هزار کیلومتر از راه های روستایی در سطح کشور آسفالت شده است افزود: در سالجاری عملیات اجرای آسفالت پنج هزار کیلومتر باقی مانده از راه های روستاهای بالای ۵۰ خانوار در کشور آغاز می شود.

وی با اشاره به آسفالت ریزی برخی مسیرهای پرتردد روستایی بیان کرد: روکش آسفالت نیز با توجه به منابع و آسفالت موجود بر اساس برنامه ریزی برای سه تا چهار هزار کیلومتر از راه های روستایی انجام می شود.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه این وزارتخانه مبنی بر برخوردار کردن روستاهای بالای ۵۰ خانوار از جاده آسفالته گفت: با اینکه فصل کاری محدود بوده زیرسازی برخی راه های روستایی نیز انجام نشده پیش بینی می شود آسفالت پنج هزارکیلومتر از راه های روستایی تا پایان شهریورماه سال آینده طول بکشد.

میرشفیع به کاهش تلفات جاده های روستایی در کشور اشاره کرد و افزود: تلاش می شود در سالجاری این تلفات با مشارکت مردم به زیر یک هزار نفر برسد.

وی ادامه داد : جلب مشارکت های مردمی، خیرین و دهیاران در خصوص آسفالت راه های روستایی مهم ترین موضوعی است که در سال گذشته شروع شده و امسال نیز ادامه می یابد.

وی گفت: در سال گذشته یک هزار کیلومتر راه روستایی با کمک مردم آسفالت شده و پیش بینی می شود امسال نیز با مشارکت مردم یک هزار و ۵۰۰  کیلومتر راه روستایی از این محل آسفالت شود.

میرشفیع با اشاره به برنامه ریزی برای چهار شهرستان اردبیل، نیر، نمین و سرعین در استان جهت آسفالت گفت: در این خصوص منابع ملی و استانی و همچنین مشارکت های مردمی در این راستا به کار گرفته می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محرومیت استان در برخورداری از راه های روستایی در برخی شهرهای جنوبی و شمالی این استان افزود: توزیع اعتبارات بر اساس شاخص های محرومیت انجام شده و روستاهای بالای ۵۰  خانواری که راه آسفالت ندارند در الویت برخورداری از اعتبارات هستند.

بنا بر این گزارش نماینده مردم شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز که در این جلسه حضور داشت گفت: امسال انقلابی در خصوص آسفالت راه های روستایی در کشور اتفاق می افتد.

منصور حقیقت پور با بیان اینکه بسیاری از روستاهای استان اردبیل نیز به لحاظ راه آسفالته با مشکل مواجه هستند، گفت: ۲۵۱ کیلومتر راه روستاهای بالای ۵۰ خانوار در استان وجود دارد که آسفالت نشده است و امسال با تلاش راه و شهرسازی به انجام میرسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان تا پایان سالجاری از آسفالت مناسب بهره مند می شوند.

علی حیدری افزود: در حال حاضر ۹۲ درصد از جمعیت روستایی استان از راه آسفالته بهره مند می باشند.

وی از ادامه اقدامات آسفالت راه های روستایی استان در سالجاری خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه های روستاهای ۲۰ تا ۵۰ خانوار استان نیازمند آسفالت شدن است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه مسکن مهر نیز افزود: تعهد استان اردبیل در خصوص مسکن مهر ۵۳ هزار واحد بود که تا کنون ۴۸ هزار و ۲۰۰ واحد تحویل داده شده و تا پایان نیمه اول سالجاری پنج هزار و ۸۰۰ واحد باقی مانده نیز تحویل داده می شود.

در این جلسه فرمانداران شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین مشکلات راه های روستایی شهرستان های نامبرده را بیان و خواستار مساعدت وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت این راه ها شدند.

نظر شما