به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سیدمحمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ایمنی حمل و نقل یکی از زیربخشهای اصلی در زمان بهره برداری از جاده ها و معابر میباشد . در این راستا اداره کل راه و شهرسازی برای اولین بار در سطح استان به منظور جلوگیری از تصادفات رخ به رخ و کاهش انحرافات که یکی از علت های اصلی تصادفات جادهای است اقدام به جداسازی مسیر رفت و برگشت محور کیاکلا به جویبار نیوجرسی مفصلی به طول ۶/۴ کیلومتر کرده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد: استفاده از حفاظهای بتنی (نیوجرسی) با ابعاد و مشخصات مناسب در جداسازی معابر و جاده ها، به سبب توانایی بالا در کنترل خودروهایی که از مسیر منحرف میشود میتواند بخش قابل توجهی از خسارات جانی و مالی تصادفات را کاهش دهد .
نظری ضمن اشاره به مشخصات فنی نیوجرسیهای مفصلی افزود : حفاظهای بتنی مفصلی ( نیوجرسی ) معمولا در طولهای ۱ الی ۶ متر تولید میگردد که این قطعات مسلح بوده و دارای اتصالات جانبی جهت نصب یکنواخت میباشد. سهولت در تعویض نیوجرسی های آسیب دیده یکی از مزایای این محصول در مقایسه با موانع ترافیکی میباشد . وی هدف از طراحی نیوجرسی را به حداقل رساندن خسارات در حوادث بین شهری، جاده هاو کاهش انحرافات و همچنین جلوگیری از نور آزار دهنده خودروهای مقابل، در شب است .
گفتنی است محور کیاکلا به جویبار به طول ۶/۴ کیلومتر توسط همکاران پرتلاش حوزه ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران عملیات تعریض، چهارخطه و اصلاح قوس آن با اعتباری نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال انجام و در اختیار کاربران جادهای قرار گرفت .
نظر شما