شناسهٔ خبر: 62975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران صورت گرفت

راه‌اندازی سامانه مدیریت پروژه‌های عمرانی در استان تهران/ شفاف‌سازی و رصد پروژه‌ها با اجرای سامانه مدیریت پروژه‌های عمرانی

جلسه با حضور معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای و مدیر کل استان تهران سامانه مدیریت پروژه‌های عمرانی استان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران؛ راه اندازی سامانه مدیریت پروژه های عمرانی در این اداره کلید خورد.

این سامانه روز گذشته (۹ دی ماه) با حضور معاون برنامه ریزی سازمان و هیئت همراه و مدیر کل، معاونین و کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران رونمایی شد.

مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هدف استفاده از این سامانه را ایجاد اطلاعات، ثبت و بایگانی اسناد و نیز کنترل پیشرفت پروژه های عمرانی تحت شبکه عنوان نمود.

وی افزود: این سامانه با هدف شفاف سازی و امکان دسترسی مدیران، کاربران سازمانی، پیمانکاران، ناظرین و مشاوران مرتبط در سطح کشور طراحی شده است.

مقبلی شفاف سازی اطلاعات را یکی از اهداف اصلی راه اندازی این سامانه عنوان نمود و تصریح کرد: دسترسی آسان مدیران به اطلاعات و گزارش گیری از پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه ها و قراردادها، دسترسی آسان به فهرست بهاء، بخشنامه ها، آنالیز بهاء و شاخص های تعدیل به صورت آنلاین برای کلیه کاربران و نیز بایگانی الکترونیکی و حذف اسناد کاغذی از مزیت های عمده راه اندازی این سامانه می باشد.

حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در خصوص فواید راه اندازی این سامانه گفت: اکنون این امکان وجود دارد مدیران دستگاه های اجرایی به صورت دقیق پروژه های عمرانی را به صورت لحظه ای رصد کنند.

نوروزی دیگر قابلیت های سامانه مدیریت پروژه های عمرانی را چنین برشمرد: تهیه برآورد پروژه های عمرانی، ایجاد صورت وضعیت توسط پیمانکاران، بررسی اسناد و صورت وضعیت ها توسط مشاور و کارفرما، کنترل گردش کار، ارسال سیستمی، بایگانی و دسترسی آسان به اسناد، مدیریت پروژه های ثبت شده به تفکیک نوع پروژه و محل اجرا، پایش پروژه ها در همه مراحل توسط مدیران ستادی و استانی از عمده مزیت های این سامانه می باشد.

نوروزی در پایان استفاده فراگیر تمام کاربران از این سامانه را لازم دانست و افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در پی تحقق دولت الکترونیک و نیز تسریع، تصحیح و شفاف سازی پروژه ها از روند مکانیزه و سیستمی شدن امورات استقبال و به شکل شایانی این سامانه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نظر شما