شناسهٔ خبر: 62987 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه و حریم خراسان شمالی مطرح کرد:

شناسایی ۱۰۴ مورد تجاوز به حریم جاده‌های خراسان شمالی/ فنس‌کشی‌ و ایجاد راه‌های دسترسی غیرقانونی بیشترین موارد تخلفات است

علی پرتونیا رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۰۴ مورد تجاوز به حریم جاده‌های خراسان شمالی گفت: فنس‌کشی‌ و ایجاد راه‌های دسترسی غیرقانونی بیشترین موارد تخلفات است و برخورد با بیش از ۵۰ مورد تخلفات تجاوز به حریم جاده‌ها، منجر به قلع و قمع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی پرتونيا، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در ایام اخیر علاوه بر شناسایی ۱۰۴ مورد تجاوز به حریم جاده‌های خراسان شمالی، برخورد با بیش از ۵۰ مورد تخلفات تجاوز به حریم جاده‌ها، منجر به قلع و قمع شده است.

وی افزود: حفظ حریم برای توسعه راه در آینده و همچنین ارتقای ایمنی راه حائز اهمیت است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: این اداره کل در راستای وظایف قانونی خود و برابر مواد ۷ و ۸ قانون ایمنی راه و راه‌آهن مصوب مجلس شورای اسلامی با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح اقدامات لازم را جهت صیانت از حریم راه‌ها و رفع تعرضات انجام می‌دهد.

پرتونيا همچنین یک هزار کیلومتر خط کشی، نصب ۱۵ هزار و ۵۰۰ عدد تابلوهای اخطاری و انتظامی مسیر نما و جهت نما، نصب ۱۵۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی و نصب ۴.۵ کیلومتر حفاظ ایمنی و گارد ریل دو موج را از اقدامات سال جاری  به منظور ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای استان برشمرد.

وی در ادامه گفت: براساس مواد قانونی ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر در انتهای حریم راه‌ها بدون کسب مجوز ممنوع است. 

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در ادامه توضیح داد: هرگونه ساخت و ساز در حریم راه‌ها برابر با مواد قانونی باید با کسب مجوز باشد. براین اساس معرضانی که در حریم تاسیسات یا در حریم قانونی راه، اقدام به ایجاد دیوارکشی یا فنس‌کشی و یا تابلوهای تبلیغاتی کردند، با اخطار مواجه شدند که در فاصله ۱۰ روز بعد از زمان اخطار با اخذ هماهنگی قضایی اقدام به جمع‌آوری تعرضات کردیم.

وی در ادامه به اغلب موارد تعرض به حریم راه‌ها اشاره کرد و گفت: بیشتر موارد فنس‌کشی‌های غیرقانونی و ایجاد راه‌های دسترسی غیر قانونی و همچنین دیوارکشی بوده است.  

پرتونیا در ادامه توضیح داد: تعمیرات ۱۴.۵ کیلومتر حفاظ ایمنی، نصب ۵۰۰ متر نیوجرسی، ارتقای شیب شیروانی حاشیه راهها به طول ۵۰۰ کیلومتر از اقداماتی است که امسال در راهداری استان انجام شده است./

نظر شما