شناسهٔ خبر: 63008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

تردد ۷۱ درصدی در آزادراه‌ها و محورهای ترانزیت استان زنجان

تردد مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در آذرماه سال جاری تعداد تردد در آزادراه‌ها و محورهای ترانزیت استان زنجان، شامل آزادراه زنجان- قزوین، آزادراه زنجان- تبریز، ترانزیت زنجان- ابهر و زنجان - میانه، ۷۱ درصد از کل ترددها در محورهای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به آمار موجود در آذرماه سال جاری، تعداد تردد در آزادراه‌­ها و محورهای ترانزیت استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان-قزوین، آزادراه زنجان-تبریز، ترانزیت زنجان- ابهر و زنجان - میانه می‌­شود، جمعا ۷ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۶۶۲ تردد است که حدود ۷۱ درصد از کل تردد در محورهای استان را شامل می‌شود.

وی افزود: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بين شهری استان، در آذرماه سال جاری تعداد ۱۰ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۱۲۸ تردد وسيله نقليه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای تردد شمار برخط فعال استان زنجان (۷۴ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

مدیرکل راهداری استان زنجان اضافه کرد: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۵۲۷ میلیون بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه هفدهم کشور را دارا است. بیشترین تردد در آزادراه قزوین-زنجان (از ورودی‌های استان) با حدود ۴۴۷ هزار تردد و کمترین در محور تکاب- دندی با ۱۴ هزار جابجایی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی راهداری استان زنجان، علی‌اکبری افزود: همچنین ۲۳ درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين اختصاص داشته است؛ در حالی که میانگین کشوری ۱۵ درصد بوده و استان زنجان در رتبه هفتم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهای استان در اين مدت، ۲۱۰ وسيله نقليه در هر ساعت بوده است، خاطرنشان کرد:  ميانگين كشوری اين نرخ در اين مدت ۳۴۱ وسيله نقليه است. استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتی، رتبه ۲۱ را در كشور دارا است و بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان - قزوین با ۶۶۴ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۱  تردد در ساعت صورت گرفته است.

به گفته علی‌اکبری، در مجموع محورهای مواصلاتی استان در آذرماه گذشته روز پنج‌شنبه، یکم آذر، بيشترين ترافيك روزانه در جاده‌های استان با حدود ۴۵۰ هزار وسيله نقليه ثبت شد و کمترین تردد نیز در تاریخ  جمعه، ۳۰ آذر با حدود ۲۴۸ هزار جابجایی در جاده های استان بود./                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

 

نظر شما